CTAs (wezwania do działania) to Twoje bramy od jednego etapu ścieżki konwersji do drugiego. Razem prowadzą do końcowej konwersji przychodów na ostatnim etapie ścieżki.

Oznacza to, że wezwanie do działania poszło nie tak na jakimkolwiek etapie, jeśli konwersja poszła nie tak. Dla Twojej firmy kluczowe znaczenie ma prawidłowe zaprojektowanie Twoich wezwań do działania.

Idealne CTA:

  • Powinno być łatwe do wykrycia.
  • Tekst wezwania do działania powinien być traktowany jako fraza prosta i łatwa do wykonania.
  • Cel podjęcia tego działania powinien być wystarczająco przekonujący.

Czy robisz to dobrze? Analiza oparta na danych sugeruje, że istnieje duża szansa, że ​​zepsujesz to. 53% firm z listy Fortune 500 nie przechodzi przez CTA 1o1 na swojej stronie głównej, 70% małych firm ma strony internetowe bez żadnych wezwań do działania na stronie głównej.

Twoja kopia i obrazy są przeznaczone dla użytkownika, aby dokładnie zrozumiał propozycję. Jeśli użytkownicy nie mogą tego zrozumieć, Twoje wezwania do działania (oczekiwane działanie od użytkownika) zostaną uznane za nieskuteczne.

Oto siedem typowych pułapek utrudniających wywoływanie działań na stronie docelowej:


1. Niewidoczne przyciski i zagubione CTA

Jeśli użytkownik nie widzi wezwania do działania, jakie jest prawdopodobieństwo, że je kliknie?

Niewielkie.

Przyciski, które są zbyt małe lub zagubione w szumie graficznym i tekstowym, prowadzą do "ślepoty przycisków". Nikt nie ma czasu, aby znaleźć ten jeden konkretny przycisk, aby kliknąć.

Gdzie należy umieścić przycisk?

Wcześniejsze najlepsze praktyki sugerowałyby umieszczenie go na górze strony.

Tutaj jest mały haczyk. Umieszczenie przycisku nad zakładką nie pomoże, jeśli krytyczne informacje, które pomogą użytkownikowi zdecydować, znajdują się pod spodem. Gdy użytkownik przewija w dół, przycisk wezwania do działania nieumyślnie zniknie z pola widzenia. Poza zasięgiem wzroku jest "poza umysłem".

Prawo Fittsa: Czas wymagany do szybkiego przejścia do obszaru docelowego zależy od stosunku odległości do celu i rozmiaru celu.

Polegając na tym naukowym prawie, które śledzi ruch użytkownika i ergonomię, możesz zdecydować, gdzie należy umieścić przycisk i szerokość, na jaką ma zostać przydzielony.

"Idealny przycisk wezwania do działania kliknie użytkownika i zostanie kliknięty przez użytkownika."

Jak powinien wyglądać?

Czy zielone będzie bardziej zachęcające? Czy niebieski wygląd będzie lepszy i kojący? Czy czerwony nie zbudowałby wystarczająco zaufania?

Do wyboru są różne kolory. Zadaj sobie właściwe pytania dotyczące koloru przycisku. Jednym z nich jest widoczność przycisku na tle. Teoria Wielkiego pomarańczowego guzika działa dobrze dla wielu osób, ale nie jest "jednym rozwiązaniem pasującym do wszystkiego".

Na tle widoczności i dostępności psychologiczne aspekty koloru guzika są trywialne Dzięki przezroczystym przyciskom na stronach internetowych, które stają się coraz popularniejszym trendem, debata nad kolorami stała się mniej ważna. Najważniejsze jest to, czy łatwo je zauważyć, czy szanse na uzyskanie kliknięcia są wysokie.

Zdobądź podstawowe informacje. Bez względu na kolor przycisku lub brak koloru, powinien być odróżnialny.


2. Niejasny tekst przycisku lub brak tekstu w ogóle

Mimo, że instynktownie zdawaliśmy sobie sprawę z czerwonego przycisku zasilania na pilocie do gadżetów, większość z nich miała znak lub podtekst poniżej, który mówi "power". Etykiety oszczędzają nam trudu zgadywania i ponownego zgadywania.

Większość przycisków CTA będzie zasilana tekstem, ale nie dodawaj go tylko do tego celu. Należy poprzedzić wyraźne określenie celu lub oczywisty wynik, lub tekst przycisku powinien określać wynikowe zdarzenie.

Tekst przycisku musi być zrozumiały. Na przykład:

  • Utwórz konto.
  • Uzyskaj bezpłatną wersję próbną.
  • Dodaj mnie do sieci.


3. Zbyt wiele wezwań do działania na jedną stronę

Nie umieszczaj użytkownika w sytuacji, w której musi on wybierać między dwoma głównymi wezwaniami do działania, wystarczy, że podasz mu link tekstowy do innego wyboru. Drugorzędne wezwanie do działania, takie jak link tekstowy, działa, ale nie powinno konkurować z podstawowym wezwaniem do działania.

Zobacz, na wielu stronach przycisk "Zaloguj się" jest podobcznym wezwaniem do działania a rejestracja jest tym głównym.

Załóżmy, że prowadzisz działalność SaaS i poświęciłeś jedną stronę docelową dla płatnych i bezpłatnych wersji próbnych. Jak sądzisz, co przyniesie więcej konwersji? Darmowy plan czy płatny?

Podczas gdy użytkownicy SMB chętniej klikają na darmowy plan, firmy bogate w gotówkę mogą chcieć skorzystać z płatnych funkcji. Zaśmiecanie jednej strony docelowej zbyt dużą ilością informacji, aby zaspokoić potrzeby obu odbiorców, może prowadzić do niezdecydowania.

Zbyt wiele opcji może zniechęcić ludzi do podejmowania decyzji. Nie pozwól, aby opcje wezwania do działania wprawiały w zakłopotanie klienta.

Wyjaśnij, co chcesz osiągnąć ze strony, i staraj się nie tworzyć zbyt wielu opcji, czasem użytkownicy mogą w ogóle ich nie robić.

"Nie powinieneś tracić konwersji na wojnie między zderzającymi się CTA."


4. Niczytelny Copywriting

Sprzedaż to nie tylko oferowanie atrakcyjnych rabatów i ofert, ale przede wszystkim pokazywanie klientom, dlaczego muszą kupować od Ciebie. Emocjonalne i racjonalne przyciąganie, które można osiągnąć za pomocą treści otaczających CTA, ma znaczenie dla Twojej konwersji.

Błędy copywritingowe mogą być tak proste, jak użycie niewłaściwej czcionki, nadmierne przymiotniki, a nawet widoczność tekstu. Jeśli użytkownik nie może go odczytać, strona nie będzie użyteczna. "Odbiją się" i stracisz szansę, zanim jeszcze zostanie wykryty CTA. Pisząc niejasne przymiotniki i wykonując kwiecistą kopię dla racjonalnych zapowiedzi decyzji.

Przypomnij użytkownikowi o problemie (atrakcyjność emocjonalna) i o tym, jak go rozwiążesz (racjonalne odwołanie). Kiedy mówisz o problemach, które ich dotyczą, i kiedy dajesz im rozwiązanie, oni Cię szanują. Dopiero po ustanowieniu autorytetu poproś ich, by kliknęli przycisk wezwania do działania, co da lepsze wyniki.

Podobnie w przypadku wiadomości e-mail obrazy i ikony mogą pomóc w zaciekawieniu i zwiększyć liczbę konwersji. Dodaj frazę "Chcesz dowiedzieć się więcej?", A następnie uzupełnij ją linkiem lub przyciskiem, który przenosi użytkowników na stronę, która dostarcza dokładnie to, co obiecano w e-mailu.

Istnieją konkretne słowa, które wywołują pozytywną reakcję użytkowników, postaraj się je znaleźć i używać. To, czego szukasz, to słowa, które przyspieszają identyfikację emocjonalną. Używaj ich z ograniczeniem, by nie brzmiały zbyt tandetnie, pamiętaj o tym, o czym rozmawialiśmy o nadmiarze emocjonalnego uroku.

"CTA z nadmiernym emocjonalnym urokiem jest jak gra w cieniu melodramatu."

Czasami zmieniając CTA, aby lepiej dopasować się do użytkowników może zmienić konwersje. Zmiana typu tekstu może spowodować znaczy wzrost liczby konwersji. Małe zmiany, duża różnica.


5. Bałagan w obrazach

Wiele badań powie Ci, że dodanie odpowiednich obrazów zwiększyło konwersję o podwójną wartość procentową. Obrazy zwiększają zaangażowanie na stronie.

Uwaga: powinieneś wiedzieć, gdzie się zatrzymać. Plątanina obrazów nie może nadrobić wszystkiego, co odciągnie uwagę użytkownika. Użytkownicy mogą pozostać, aby na nie patrzeć, a gdy nie będą w stanie dostrzec odpowiednich informacji, "odbiją się" bez zauważenia wezwania do działania.

Aby lepiej zrozumieć obrazy, których powinieneś użyć, zrozum, dlaczego musisz ich używać.

Obrazy pomagają zwiększyć ciekawość, zaangażować użytkownika, a nawet wzbudzić zaufanie. Ale nie pozwól im obezwładnić Twojego celu, a tym samym Twojego wezwania do działania.

Wnioski: obrazy powinny pomóc w uzyskaniu konwersji, a nie w ich powstrzymaniu.


6. Tło zasłania tekst

Jednym z powodów, dla których Twoje wezwania do działania nie zostaną zauważone, może być imponujący kolor tła.

Rozwiązaniem jest kontrast.

Kontrast to jedna z zasad projektowania. Nasze oczy lubią kontrast. Elementy strony, takie jak tła, tekst i grafika, wymagają kontrastu, aby uzyskać wyraźny widok na ekranie. Używanie białych przestrzeni i różnych kolorów na swojej stronie internetowej może poprawić widoczność i czytelność.

Dlaczego popularny jest plaski projekt, skupia się na dostępie do treści. Puste przestrzenie i odważne kolory są integralną częścią tego podejścia.

Utrzymuj typografię w czystości i spróbuj utworzyć paletę, która będzie koordynować tekst, przycisk i tło, aby wyróżnić się wzajemnie. Jeśli chcesz przeczytać więcej o kontraście zajrzyj do tego artykułu.


7. Brak CTA tam gdzie powinno być

Tak, przypominamy ci o słoniu w pokoju, no cóż, są szanse, że go przegapiłeś. To nie jest pułapka wezwania do działania, to pomyłka.

Czy nie każda strona na Twojej stronie powinna mieć jakiś cel?

Jeśli tak, dodaj do tego wezwanie, aby to osiągnąć.

Każda strona powinna być wykorzystana do konwersji, nawet jeśli jest to strona z podziękowaniami pod koniec wyprawy. Dzięki uprzejmości i uprzejmości trzymanej na boku, doświadczony sprzedawca wie, że gdy użytkownik wyjdzie przez drzwi, ładne wykończenie sprawi, że wróci z powrotem.

Na stronie z podziękowaniami opcja "Kontynuuj zakupy z nami" służy podobnej sprawie. Możesz nie potrzebować tam wezwania do działania, ale chcesz mieć wezwanie do działania na tej stronie.

Prowadzi nas to również tam, od czego zaczynamy: pamiętasz, kiedy powiedziałem, że 70% małych firm nie chce mieć CTA na swojej stronie głównej?

Gdy zajmiesz się copywritingiem i problemami z projektowaniem na stronie głównej, czas spojrzeć na wezwanie do działania.

Umieszczenie CTA na stronie głównej, które jest szybkie do znalezienia i pozwala użytkownikom dokładniej eksplorować szczegóły, jest dobrym pomysłem.

Niezależnie od pożądanego działania, umieść go na niezwykłym przycisku, który trudno przegapić. Będziesz zadowolony, że to zrobiłeś.


W jaki sposób unikniesz tych błędów?

Każde CTA daje możliwość mikro-konwersji. Najczęstsze błędy, które zostały tutaj wskazane, można łatwo uniknąć, zwracając nieco więcej uwagi na projektowanie i zrozumienie zachowania użytkownika na Twojej stronie. Rozumiemy, że dwa zgłoszone zadania nie są tak proste, jak się wydaje. Sugerujemy: gdy masz wątpliwości, przetestuj swoją hipotezę za pomocą testów A/B.

W szablonach stworzonych w naszym kreatorze stron bardzo starannie podchodzimy do CTA. Możesz je wypróbować za darmo.