Czy byłeś kiedyś na stronie internetowej i nie mogłeś znaleźć tego, czego szukałeś na stronie? Większość witryn internetowych dziś przytłacza użytkowników treściami nieistotnymi dla tego, czego szukają. Użytkownicy w końcu gubią się i rozpraszają, spędzając dodatkowy czas szukając treści, które chcieli.

Dzieje się tak, ponieważ zbyt wiele witryn promuje odkrywanie treści bez uwzględniania możliwości wyszukiwania treści. Użytkownicy mogą odkrywać nowe treści, ale nie poświęcają czasu na znalezienie potrzebnej zawartości. To jest dobre dla użytkowników, aby odkrywali nowe treści, ale nie poświęcając możliwości wyszukiwania czego chcą.

Strony internetowe są jak sklepy spożywcze

Przeglądanie strony internetowej przypomina chodzenie do sklepu spożywczego i przeglądanie wszystkich produktów. Możesz zobaczyć niektóre produkty z atrakcyjnymi ofertami na początku sklepu, ale wkrótce potem przejdziesz do przejść, szukając tego, po co przyszedłeś do sklepu. Użytkownicy odwiedzający strony internetowe robią to samo. Aby klient sklepu szybko znalazł to, czego szuka, musi wiedzieć, do którego przejścia się udać. Robi to poprzez skanowanie znaków w przejściu. Jednak nie wszystkie sklepy z oznaczeniami przejść mają wysoką możliwość znalezienia.


Znaki w przejściu z niską możliwością znalezienia

Znaki nawy o niskiej łatwości znalezienia generalnie wyglądają tak samo. Mimo że każda nawa jest odpowiednio oznakowana, znaki nie są wyraźne, co utrudnia klientom skanowanie i znajdowanie tego, czego szukają. Brak rozróżnienia zmusza użytkowników do czytania każdego znaku w przejściu. Wykorzystuje to czas i energię klienta i sprawia, że znalezienie konkretnego produktu jest trudniejsze.


Znaki w przejściu z wysoką możliwością znalezienia

Znaki nawy z wysoką dostępnością są indywidualnie różne. Klienci mogą skanować znaki przejścia i szybko znaleźć produkt, którego szukają. To, co sprawia, że znaki są wizualnie różne i łatwe do zeskanowania, to kodowanie kolorystyczne, ikony piktogramowe, duża czcionka i ogólna etykieta pojedynczego słowa przedstawiająca wszystkie produkty w tym przejściu.


Oznakowania nawy są jak nagłówki stron

Jeśli strony internetowe przypominają sklepy, to oznaczenia przejść są jak nagłówki stron. Aby zwiększyć łatwość wyszukiwania Twoich stron internetowych, musisz bardziej wyróżnić nagłówki stron. Zastosuj te same zasady projektowania, które są stosowane w znakach przejścia o wysokiej możliwości znalezienia do nagłówków stron.


Oznacz zawartość za pomocą ogólnych, pojedynczych nagłówków

Czasami trudno jest znaleźć jedno słowo opisujące Twoją zawartość, ale jest to możliwe, jeśli jest zorganizowane w prosty sposób. Jedno słowo jest krótsze i szybsze dla użytkowników do przetworzenia. Ogólne słowo określa, w jaki sposób większość użytkowników opisałaby zawartość, której szuka.


Użyj dużej czcionki dla nagłówków strony

Małe nagłówki stron są trudne do zeskanowania i zauważenia, szczególnie gdy nie są większe niż rozmiar tekstu głównego. Zwiększ nagłówki stron tak, aby wyróżniały się na tle całego otaczającego tekstu. Wybranie przyjemnego kroju pisma może również pomóc w jego rozróżnieniu. Znaki w przejściu są łatwe do zauważenia, ponieważ czcionka na nich jest duża.


Wyświetlaj ikonę piktogramu obok nagłówków

Słowa nie zawsze wystarczają, aby wyróżnić nagłówki stron. Wyświetlanie ikony piktogramu obok nagłówków może pozwolić użytkownikom na szybsze znajdowanie treści, ponieważ wizualizacje zapewniają im silne emocjonalne połączenie ze słowem. Kiedy zobaczą obraz, pomyślą o zawartości z nim związanej.


Dopasuj nagłówki do siebie, aby ułatwić ruch gałek ocznych

Miejsce umieszczenia nagłówków strony może wpłynąć na możliwość wyszukiwania treści. Unikaj rozpraszania ich po stronie w przypadkowych miejscach. Zamiast tego ustaw je poziomo lub pionowo względem siebie. Pozwala to użytkownikom łatwo skanować i wizualnie utrwalać każdy nagłówek bez poruszania oczami w przypadkowych kierunkach.


Koloruj inaczej różną zawartość

Używanie kolorów do rozróżniania różnych treści nie tylko pomaga w wyszukiwaniu, ale także pozwala użytkownikom łatwo rozpoznać, gdzie są określone treści, gdy wracają do Twojej witryny. Kolor również wywołuje różne uczucia u użytkowników, co pozwala dopasować te uczucia do treści dla silniejszego połączenia.


Wyraźne nagłówki zwiększają możliwości wyszukiwania

Jeśli Twoi użytkownicy nie mogą znaleźć treści w Twojej witrynie, zwiększ możliwości wyszukiwania treści swoich stron internetowych. Wyróżnij wizualnie poszczególne nagłówki stron, a zauważysz różnicę w szybkości wyszukiwania przez użytkowników tego, czego szukają. W świecie rzeczywistym znaki przekazują ludziom informacje z odległości pozycyjnej. W Internecie nagłówki stron podają informacje o osobach z odległości strony. Im bardziej wyróżniasz się z nich, tym szybciej ludzie znajdą informacje.