Gdy firma chce poprawić swoje doświadczenie użytkownika, przeprojektowuje interfejs użytkownika.
Ale czasami te dobre intencje kończą się odrzutami.
Użytkownicy mogą denerwować się nowymi zmianami i oburzenia często się zdarzają, ponieważ firmy nie testują interfejsu użytkownika przed jego przeprojektowaniem.
Kiedyś stało się to z pocztą Yahoo Mail, a wielu użytkowników wyrażało swoją irytację i dezaprobatę za pomocą nowego interfejsu.
Yahoo mogło sprawić, że ich interfejs będzie lepszy w niektórych obszarach, ale istniało wiele obszarów starego projektu, które nie wymagały zmiany.
Błędem jest przeprojektowanie interfejsu przy założeniu, że stary projekt jest zły.
Zawsze jest coś w starym stylu, co użytkownicy uwielbiają.
Usunięcie tej jednej rzeczy może wywołać gniew użytkowników, niezależnie od tego, ile nowych funkcji wprowadzisz do nowego projektu.
Musisz przetestować swój stary projekt z użytkownikami, aby dowiedzieć się, jakie są pozytywne i negatywne aspekty, zanim je przeprojektujesz.
Jeśli nie przetestujesz swojego starego projektu, będziesz narażony na ryzyko usunięcia pozytywnych stron, które użytkownicy lubią w interfejsie.
Na przykład Yahoo zdecydowało się usunąć karty z ich interfejsu e-mail, ale to była kluczowa cecha, która sprawiła, że wielu użytkowników wybierało pocztę Yahoo zamiast Gmaila.
To szokujące, że Yahoo nie przeprowadziło żadnych testów przy użyciu ówczesnego interfejsu, aby to zrozumieć.
Firma powinna mieć więcej uwagi i empatii dla swoich użytkowników niż drastyczne i
gwałtowne przeprojektowanie swojego interfejsu bez zrozumienia pozytywnych aspektów,
które kierują użytkowników do ich interfejsu.
To wybaczalne, aby przeprojektować bez testowania, jeśli jesteś stroną internetową z kilkuset lub tysiącami użytkowników, ale Yahoo Mail ma miliony użytkowników.
Nie testowanie starego projektu przed przeprojektowaniem jest jednym z największych błędów, które popełniają firmy takie jak Yahoo.
Nie możesz zadowolić wszystkich, gdy przeprojektowujesz witrynę, ale jeśli większość użytkowników narzeka i prosi o przywrócenie starego projektu,
nie zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób zmiana wyglądu wpłynie na twoich użytkowników.
Stare powiedzenie "jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj" powinno przychodzić na myśl, gdy myślisz o przeprojektowaniu.
Zbyt wiele firm ślepo przebudowuje swoje witryny, nie wiedząc, co jest uszkodzone.
Redesign nigdy nie powinien się zdarzyć, ponieważ zespół projektowy czuje, że ich strona wymaga nowego wyglądu.
Powinien się zdarzyć, ponieważ istnieją specyficzne obszary interfejsu, które mają słabą użyteczność i wymagają poprawy.
Zespoły projektowe powinny wiedzieć, że istnieją interfejsy, które użytkownicy uwielbiają i nie wymagają zmiany.
Zadaniem zespołu projektowego jest przetestowanie interfejsu, aby dowiedzieć się, jakie są te pozytywne i negatywne cechy.
Ślepe przeprojektowanie interfejsu użytkownika bez testowania może doprowadzić do oburzenia użytkowników, którzy nie zastanowią się dwa razy,
by wyrazić swój gniew na przypadkowym przeprojektowaniu.