Każdy wie, jak frustrujące jest to, gdy usuniesz coś, czego nie chciałeś usunąć.
Cokolwiek zostanie usunięte, zwykle znika na zawsze, a użytkownik powraca do miejsca, w którym zaczął.
Dlatego ważne jest, aby mieć okno potwierdzenia, gdy użytkownik próbuje coś usunąć.
Jednak okno potwierdzenia może nadal powodować przypadkowe usunięcie użytkowników.
Czasami użytkownicy nie czytają okna dialogowego potwierdzenia i po prostu naciskają przycisk, ponieważ jest to łatwiejsze.
Czasami myślą, że mogą cofnąć usunięcie, więc nie zastanawiają się zbytnio.
Czasami rzeczywiście czytają okno dialogowe, ale niechcący klikną przycisk usuwania, gdy chcą anulować.
W każdym razie użytkownicy mogą popełniać błędy w oknach potwierdzenia.
Jeśli użytkownik zamierza usunąć coś ważnego, którego nigdy nie odzyska, ważne jest, aby upewnić się, że użytkownicy są absolutnie pewni, zanim będą kontynuować.
Zamiast podawać użytkownikom przycisk potwierdzenia, który mogli błędnie nacisnąć, wyświetl im pole tekstowe i poproś o wpisanie słowa "usuń" w celu potwierdzenia.
Kiedy użytkownik wpisze "usuń" w polu tekstowym, nie ma wątpliwości, że chce usunąć.
Nie ma przypadkowego naciśnięcia przycisku kasowania.
Nie ma żalu, gdy użytkownik usuwa, ponieważ pole tekstowe potwierdzenia upewnia ich, co zamierzają zrobić, zanim zrobi to.
Oczywiście ta metoda nie przyda się przy kasowaniu mało ważnych rzeczy.
Jednak w niektórych systemach nie chcemy aby użytkownik przez przypadek skasował dane.
Wtedy możemy zastosować właśnie takie pole.