Ikony umieszczone obok etykiet przycisków są jak punktory umieszczone obok pozycji na liście.
Oba mogą ułatwiać wyszukiwanie i skanowanie informacji, o ile są umieszczone we właściwym miejscu.
Badanie eyetrackingu wykazało, że użytkownicy skanują od lewej strony w pionie.
Aby ikony służyły jako pomoc w skanowaniu wizualnym, użytkownicy muszą je zobaczyć, zanim zobaczą etykietę przycisku.
Umieszczenie ich po lewej stronie etykiety przycisku pozwala użytkownikom najpierw zobaczyć ikonę.
Jeśli umieścisz ikony po prawej stronie etykiety przycisku, nie pomogą one użytkownikom w skanowaniu, ponieważ użytkownicy widzą je jako ostatnie.
Jeśli użytkownicy najpierw przeczytali etykietę, Twoja ikona nie służy niczemu poza dekoracją.
Ikony opisują etykiety przycisków, a nie odwrotnie.
Ikony są również niewłaściwie umieszczone na etykietach przycisków z tekstem głównym.
Użytkownicy skanują od lewej strony w pionowym kierunku od góry do dołu.
Oznacza to, że umieszczając ikony na lewo od środka etykiet przycisków z tekstem, użytkownicy zobaczą etykietę przycisku przed ikoną.
To nie pomaga użytkownikom w skanowaniu.
Aby uczynić ikony wizualną pomocą do skanowania, wyrównaj ikonę z etykietą przycisku zamiast wyśrodkować ją etykietą przycisku i tekstem.
Użytkownicy będą wtedy mogli łatwiej skanować, ponieważ najpierw zobaczą ikonę.
Ikony i punktory działają podobnie.
Punktory są skuteczne, ponieważ skupiają uwagę od reszty tekstu na stronie.
Ikony są skuteczne, ponieważ zwracają uwagę od reszty tekstu w interfejsie.
Jeśli użytkownicy nie będą mogli łatwo znaleźć etykiet przycisków, będą mieli problemy z nawigacją po Twojej witrynie.
Umieść je tam, gdzie są łatwe do skanowania, a oni będą mogli znaleźć twoje przyciski w krótszym czasie, przy mniejszej ilości pracy.