Z pewnych badań wynika, że spośród 3 milionów wizyt na stronie głównej tylko 1% kliknęło slajd z karuzelami.
W jaki sposób duży element graficzny na stronie głównej może uzyskać tak niewiele kliknięć?
Powód, dla którego większość karuzeli jest pomijana przez użytkowników, może cię zaskoczyć.
Większość karuzel ma wiele slajdów, które obracają się, gdy użytkownik kliknie strzałkę nawigacyjną.
Pierwszy slajd uzyskuje zawsze najwięcej kliknięć.
Jednak współczynnik klikalności dla każdego slajdu po tym spadnie gwałtownie.
Sam problem z niskim współczynnikiem klikalności nie jest tylko w schemacie karuzelowym, ale również w nawigacji karuzelowej.
Strzałki nawigacyjne na karuzeli nie zachęcają użytkowników do kliknięcia.
Zawodzą, ponieważ strzałka nie opisuje informacji, jakie uzyskują użytkownicy, jeśli ją klikną.
W końcu ignorują to i zwracają uwagę na coś jeszcze bardziej informującego.
Strzałka mówi im, że zostało więcej slajdów, co nie jest wystarczająco ważne, aby kliknąć.
W rezultacie nigdy nie widzą innych slajdów w karuzeli.
Nie tylko to, ale użytkownicy często nie widzą strzałek nawigacyjnych, ponieważ są tak małe i umieszczone blisko krawędzi karuzeli.
Dzięki takiemu projektowi nic dziwnego, że inne slajdy nigdy nie zostaną kliknięte.
Zamiast tego, co jest potrzebne na karuzeli, jest wyraźna, widoczna nawigacja etykiet.
Etykiety mają charakter informacyjny, znaczący i opisują, czego chcą użytkownicy.
Etykietowanie każdego slajdu zachęca ich do klikania, ponieważ etykiety informują o tym, co dostaną.
Użytkownicy chętniej klikną coś, co będzie dla nich przydatne.
Nawigacja za pomocą etykiet jest również większa i umieszczona w bardziej widocznym miejscu niż strzałki nawigacyjne.
Jest to nie tylko łatwiejsze do zobaczenia, ale użytkownicy wiedzą, czego się spodziewać, gdy je zobaczą.
Większość osób przyjrzałaby się wynikom tych badać i sądziłaby, że wszystkie karuzele są złe i że nigdy nie powinieneś ich używać.
Ale prawda jest taka, że większość karuzel jest zła, ponieważ używają nawigacji strzałkowej.
Strzałki nie są gęstą informacją, są nią etykiety tekstowe.
Jeśli chcesz, aby więcej użytkowników kliknęło na slajdy karuzelowe, skorzystaj z nawigacji etykiet.
Spraw, by etykiety były opisowe i znaczące, a więcej użytkowników będzie klikać inne slajdy.