1. Strach przed spamowaniem
Większość użytkowników obawia się, że jeśli zarejestrują się w witrynie, otrzymają spam. Jest to głównie problem dotyczący formularzy rejestracyjnych, które wymagają adresu e-mail użytkownika. Jeśli poprosisz o e-mail użytkownika, pamiętaj, aby przy polu zaznaczyć, do czego będziesz używać wiadomości e-mail. Pozwoli to złagodzić obawy użytkowników przed spamem i sprawić, że będą czuć się bardziej komfortowo, jeśli chodzi o wysyłanie e-maili.
2. Obawa, że rejestracja przez Facebooka / Twittera będzie spamować ich obserwujących i przyjaciół
Użytkownicy nie lubią spamowania i nie chcą też spamować innych. Rejestracje przez Facebooka i Twittera są znane z automatycznego rozsyłania wiadomości dotyczących aktywności użytkowników do obserwujących i znajomych. Jeśli zamierzasz korzystać z rejestracji przez Facebooka / Twittera, poinformuj użytkowników, że aplikacja nie będzie automatycznie wysyłać wiadomości i aktualizacji dla nich.
3. Brak opcji usuwania konta
Czasami użytkownicy rejestrują się w witrynach i ostatecznie nie chcą już z nich korzystać. Zapewnienie użytkownikom możliwości usunięcia konta zapewni komfort użytkownikom, którzy nie chcą pozostawić papierowej ścieżki swojej aktywności w Internecie. Poinformuj ich w formularzu rejestracyjnym, że mogą usunąć swoje konto w dowolnym momencie, aby nie musieli się martwić o to, że ich dane osobowe pojawią się na Twojej stronie na zawsze.
4. Niepewne poczucie bezpieczeństwa przy przetwarzaniu danych osobowych
Jeśli użytkownicy będą przekazywać Ci bardzo poufne informacje, takie jak numer karty kredytowej lub adres zamieszkania, chcą wiedzieć, że witryna będzie bezpiecznie obsługiwać ich dane. Obejmuje to zaszyfrowanie ich informacji na serwerze w przypadku, gdy witryna zostanie zhakowana lub dostanie się w niepowołane ręce. Poinformuj użytkowników, że ich informacje przechowywane na serwerach są szyfrowane i bezpieczne.
5. Zbyt dużo pracy do wypełnienia w porównaniu do uzyskanej wartości
Jeśli Twój formularz jest długi i wymaga wiele pracy, użytkownicy zważą wysiłek potrzebny do wypełnienia formularza na podstawie wartości, jaką uzyskają dzięki korzystaniu z witryny. Jeśli otrzymana wartość jest niewielka, porzucą formularz. Jednakże, jeśli wartość, jaką otrzymają, jest duża, dołożą dodatkowych starań aby uzyskać to, czego chcą. Ogólną zasadą jest prosić o minimum potrzebnych informacji, aby nie przytłoczyć ich. Zawsze możesz uzyskać więcej informacji od użytkowników po ich zarejestrowaniu.
6. Pytanie o użytkowników informacji, które wydają im się potrzebne
Wszystko, o co prosisz użytkowników, powinno odnosić się do korzystania z witryny. Jeśli użytkownik czuje, że coś, o co prosisz, nie jest konieczne, to albo poda ci fałszywe informacje, albo zapomni o wypełnieniu formularza. Jeśli musisz poprosić o coś, o co użytkownik może zapytać, umieść notatkę obok pola wyjaśniającą, dlaczego potrzebujesz tej informacji.
7. Prośba o numer karty kredytowej na darmowy okres próbny
Darmowe testy są oferowane, aby użytkownicy mogli wypróbować witrynę, aby sprawdzić, czy im się spodoba, zanim się zaangażują. Prośba o numer karty kredytowej do bezpłatnej wersji próbnej to prośba do użytkowników o podjęcie dużego ryzyka związanego z bezpieczeństwem przed zapoznaniem witryny. Nawet jeśli nie będziesz pobierać opłat podczas ich bezpłatnego okresu próbnego, większość użytkowników nie czuje się komfortowo, podając dane swojej karty kredytowej, aby wypróbować witrynę. Najpierw daj swoim użytkownikom bezpłatną wersję próbną bez pytania o numer karty kredytowej. Następnie przypomnij im o wygaśnięciu okresu próbnego, że jeśli chcą kontynuować usługi, muszą kupić.
8. Produkt / usługa nie jest wyraźny lub pociągający
Gdy użytkownicy odwiedzają twoją stronę główną, powinni dokładnie wiedzieć, co oferuje twoja strona. Jeśli nie, strona główna musi działać. Użytkownicy nie zarejestrują się w witrynie, której nie rozumieją lub nie uznają za atrakcyjną. Odwołaj się do użytkowników, jasno określając i pokazując, co oferuje twoja strona internetowa i jakie korzyści przyniesie im korzystanie z Twojej witryny.
Chodzi o zaufanie i komfort użytkownika
Nakłonienie użytkowników do wypełnienia formularza rejestracji polega na zaufaniu i wygodzie. Zdobądź zaufanie użytkowników, stosując środki bezpieczeństwa z ich informacjami i zachowując przejrzystość, dlaczego potrzebujesz konkretnej informacji. Uczyń ich spokojnymi, dając im kontrolę nad ich informacjami i pytając tylko o to, czego potrzebujesz w momencie rejestracji. Jeśli możesz zrobić to wszystko w formularzu rejestracyjnym, użytkownicy nie będą mieli powodu, aby się nie rejestrować.