Zapominanie nazwy użytkownika przypomina zapomnienie kluczy i zostanie zablokowanym. To frustrujące doświadczenie, ale elastyczne pole nazwy użytkownika może ułatwić to zadanie.

E-maile są łatwiejsze do zapamiętania

Zezwalanie użytkownikom na logowanie się za pomocą ich "nazwy użytkownika lub adresu e-mail" jest jak nadanie im dodatkowego klucza. Jeśli zapomną o jednym, mogą zalogować się za pomocą drugiego. Łatwiej jest zapamiętać e-mail niż nazwę użytkownika. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy regularnie sprawdzają pocztę i często ją wpisują.

Błędem witryny jest uniemożliwienie użytkownikom logowania się za pomocą poczty e-mail. Użytkownicy muszą wykonać dużo pracy, jeśli zapomną swoją nazwę użytkownika. Muszą utworzyć nowe konto, ponieważ nazwy użytkowników nie można odzyskać jak hasła. Oznacza to przejście od nowa do formularza rejestracji.

Użytkownicy, którzy zapomnieli swojej nazwy użytkownika, zapełnią bazę danych martwymi kontami. Może to zająć niepotrzebną ilość miejsca do przechowywania, jeśli masz dużo użytkowników.


Nazwy użytkowników są używane w różnych witrynach

Jeśli twój login ma tylko pole e-mailowe, możesz również skorzystać. Zezwalanie użytkownikom na logowanie się przy użyciu nazwy użytkownika pomogłoby użytkownikom, którzy zapomnieli, której poczty e-mail używali do rejestracji.

Użytkownicy mają wiele adresów e-mail i nie zawsze pamiętają, z których usług korzystali. Ale częściej używają tej samej nazwy użytkownika w różnych witrynach. W tym kontekście nazwy użytkowników są łatwiejsze do zapamiętania. Zapewnienie użytkownikom opcji logowania przy użyciu nazwy użytkownika lub adresu e-mail zmniejszy liczbę blokad logowania dla wszystkich.


Zezwalaj na oba

Bycie zablokowanym nie jest przyjemne. Możesz temu zapobiec, używając pola "nazwa użytkownika lub adres e-mail" w formularzu logowania. Zawsze będziesz mieć użytkowników, którzy zapomnieli swoich danych logowania. Możesz jednak ułatwić logowanie się, podając dwa klucze zamiast jednego.