Kupowanie produktów online nigdy nie jest pewne. Dlatego większość użytkowników czyta opinie o produkcie, zanim go kupi. Jednak liczba recenzji produktu może się z czasem wydłużyć. Przeglądanie każdej recenzji jest czasochłonne. Bardziej wydajne jest dla nich czytanie najbardziej przydatnych i ignorowanie nieprzydatnych. Aby rozwiązać ten problem, większość witryn e-commerce ma funkcję, która pozwala użytkownikom głosować, czy opinia była przydatna, czy nie, po jej przeczytaniu. Głosy są rejestrowane i wyświetlane na każdym przeglądzie, dzięki czemu użytkownicy mogą zauważyć te pomocne. Jak użyteczna ta funkcja nie jest, to sposób, w jaki witryny wyświetlają te głosy użytkowników, wymaga poprawy.

Zamiast pokazywać, ilu użytkowników spośród łącznej liczby głosujących uznało opinię za pomocną, wskaż procent użytkowników, którzy uznali, że recenzja jest dla nich pomocna. To sprawia, że ​​pomocne recenzje są łatwiejsze do wykrycia. Zamiast czytać każdą recenzję, użytkownicy mogą przeglądać nieuciążliwe recenzje i czytać najbardziej przydatne recenzje, aby uzyskać lepsze informacje i zaoszczędzić czas. Dla użytkowników trudno jest obliczyć, jak pomocna jest jedna ocena w porównaniu do drugiej, gdy głosy są zapisane w ułamkach. Wyświetlanie ich w formie procentowej pozwala użytkownikom skutecznie skanować i oceniać każdą recenzję, zanim poświęcą czas na jej przeczytanie.

Nie każda recenzja jest równie pomocna. Użytkownicy nie będą wiedzieć, którą powinni przeczytać, jeśli procent głosów nie jest wyświetlany. Ta technika jest przydatna w przypadku dużych witryn e-commerce, które otrzymują wiele recenzji produktów, takich jak Amazon i eBay. Jeśli chcesz zapewnić swoim użytkownikom dobre wrażenia z produktu, nie zmuszaj ich do czytania każdej recenzji i nie każ im myśleć. Łatwiejsze wyświetlanie przydatnych opinii nie tylko podając liczbę pomocnych głosów, ale także procent przydatnych głosów. W ten sposób przyspieszysz działanie użytkowników i zaoszczędzisz ich czas.