Czy Twoje obrazy odwracają uwagę użytkowników od czytania nagłówków? Badania eyetrackingowe przeprowadzone na portalach informacyjnych wykazały, że większość umieszcza nagłówki przed obrazami. Jeśli Twoje zdjęcia są zbyt duże, użytkownicy mogą mieć problemy z czytaniem nagłówków.

Nagłówki przyciągają użytkowników przede wszystkim dlatego, że nadają im odpowiedni kontekst do artykułu. Sam obraz nie ma określonego kontekstu i nie jest istotny dla użytkownika. Nagłówek informuje użytkowników o tym, jak zinterpretować obraz artykułu pod kątem trafności.

Nagłówki powinny zdominować obrazy

Użytkownicy szukają przydatnych informacji, gdy są na stronie z wiadomościami. Nagłówki muszą dominować bardziej niż obrazy, aby użytkownicy mogli szybciej zbierać istotne informacje podczas skanowania. Obraz, który dominuje nagłówek, odciąga ich od tego zadania.

Istnieje kilka sposobów na zwiększenie dominacji nagłówków. Poniżej znajduje się kilka sposobów, aby to zrobić w układzie poziomym. Możesz umieścić nagłówki, umieszczając je u góry i wyrównując w lewo. Obraz zostanie wyświetlony pod tekstem zwiastuna. Ułatwia to użytkownikom skupianie się na nagłówku jako pierwszym.

Możesz także uczynić nagłówek bardziej dominującym, tworząc obraz o mniejszej szerokości. Jeśli Twoje zdjęcia są szersze niż nagłówki, będą rywalizować o uwagę i rozpraszać użytkowników. Zamiast tego niech wygrywają nagłówki z większą szerokością.

Użytkownicy chcą najpierw zapoznać się z kontekstem artykułu, zanim poświęcą czas na jego przeczytanie. Daj im to, czyniąc nagłówki bardziej dominującymi. Projektowanie polega na podkreślaniu, co ma wyższy priorytet na stronie. Priorytetem jest to, na co użytkownicy zwracają uwagę w pierwszej kolejności.