Zanim poświęcisz kilka godzin na dyskusje z kolegami i klientami o tym, jak powinno wyglądać twoje menu nawigacyjne, jest coś, o czym powinieneś wiedzieć. Użytkownicy spędzają więcej czasu na linkach do treści niż w menu nawigacyjnym.

W rzeczywistości niektórzy użytkownicy nawet nie patrzą na menu. To, na co patrzą użytkownicy, to treść strony. Tam często "podróżują". Jedna firma doświadczyła tego z użytkownikami w swoich badaniach eyetrackingu.

Jednym z powodów, dla których użytkownicy używają linków do treści częściej niż menu, jest to, że są bardziej angażujące i mogą zabrać użytkowników w podróż, która ich interesuje. Gdy użytkownicy przeglądają zawartość strony, mogą klikać linki, które są dla nich interesujące.

Przenosi ich na inną stronę z treścią, która prowadzi do innej strony z większą ilością linków i tak dalej. Zanim się o tym dowiedzą, odwiedzą wiele stron, klikając linki treści.

Menu nie mają tego angażującego efektu. To nudna lista linków po bokach strony, której użytkownicy używają tylko wtedy, gdy znają już witrynę i wiedzą, czego chcą. Menu są przydatne, a witryna powinna je mieć, ale nie mogą one angażować użytkowników na poziomie, na którym mogą to robić linki treści.

Dzieje się tak dlatego, że menu nie zawierają treści. Są to niejednoznaczne etykiety, które mają niewielkie znaczenie dla użytkowników, którzy odwiedzają Twoją witrynę po raz pierwszy. Po raz pierwszy odwiedzający nie patrzą na twoje menu nawigacyjne. Patrzą oni na Twoją treść, dlatego powinieneś poświęcić więcej uwagi projektowaniu stron docelowych niż menu.

Strona docelowa to miejsce, w którym rozpoczyna się podróż użytkownika. Większość projektantów ma obsesję na punkcie szczegółów swoich menu, ponieważ zakładają, że większość użytkowników będzie korzystać z menu do nawigacji. Prawda jest jednak taka, że ​​większość użytkowników korzysta z linków do treści, aby się poruszać.

Chociaż ważne jest posiadanie użytecznego menu, angażująca strona docelowa ma większe znaczenie. Jeśli nie widzisz wielu wyświetleń stron, powinieneś mniej martwić się o swoje menu i skupić się bardziej na ulepszaniu stron docelowych i linków do treści. To tam użytkownicy spędzają większość czasu. A jeśli dobrze to zaprojektujesz, zdobędziesz dużo konwersji.