Użytkownicy używają formularzy do robienia wielu rzeczy. Znalezienie lokalnego sklepu, w którym można robić zakupy, to jedna z tych rzeczy, która powinna im zająć niewiele czasu i wysiłku. Jednak większość formularzy lokalizowania sklepu jest trudna w użyciu i zajmuje zbyt wiele czasu. Jest tak dlatego, że zawierają zbyt wiele pól formularzy. Formularz lokalizatora sklepu zazwyczaj zawiera dwa pola tekstowe i pole rozwijane.

Dlaczego jest tak wiele pól do tak prostego zadania? Gdy użytkownicy szukają sklepu, do którego chcą się udać, chcą szybko znaleźć sklep w pobliżu i wyjść do niego. Skomplikowana forma lokalizatora spowalnia ich działanie. Jednak dzięki uproszczeniu formularza do jednego pola tekstowego użytkownicy mogą szybko znaleźć swój lokalny sklep i być w drodze do niego.

Lepiej połączyć wszystkie pola w jeden, ponieważ użytkownik musi podać swoje województwo, miasto i kod pocztowy, aby uzyskać odpowiednie wyniki. Jeśli zaoferujesz użytkownikom wszystkie trzy pola, naturalnie spróbują wypełnić wszystkie trzy. To strata czasu, kiedy wszystko, co trzeba wypełnić, to jedno. Potrzebne jest tylko elastyczne pole tekstowe, które może przyjmować różne typy informacji, które użytkownik wybierze.

Użytkownicy mogą łatwo wprowadzić swój kod pocztowy, aby zakończyć swoje zadanie. Konieczne jest jednak zezwolenie użytkownikom na wprowadzanie swoich miast i województw, gdy nie znają swojego kodu pocztowego. Większość użytkowników bardziej prawdopodobnie ​​zna swoje miasto i województwo niż kod pocztowy (tzn. Osoba podróżująca dużo może łatwo zapomnieć o swoim kodzie pocztowym). Dlatego pole tekstowe powinno również uwzględniać tę informację.

Etykieta pola tekstowego powinna brzmieć "Miasto i województwo lub kod pocztowy", aby użytkownicy wiedzieli, że mogą wpisać jeden lub oba. Jeśli użytkownik omyłkowo wprowadzi swoje miasto bez swojego województwa, formularz powinien z wdziękiem zasugerować różne województwa, w których znajduje się miasto. Pozwala to użytkownikom wybrać ich miasto i województwo za pomocą kliknięcia, zamiast wrócić do pola tekstowego, aby wpisać ich województwo.

Łatwo zauważyć, jak jedno proste i elastyczne pole tekstowe może wykonywać pracę wielu pól formularzy. To podejście działa, gdy pole tekstowe może akceptować różne typy informacji w celu ukończenia zadania. Jest to ogólna zasada dotycząca formularzy - usuwaj pola, których nie potrzebujesz. W tym przypadku połączenie wszystkich pól razem usunęło dodatkowe pola. Użytkownicy nie tylko wybierają sposób wprowadzania swoich informacji, ale teraz mają tylko jedno pole tekstowe do wypełnienia. Jest to doskonały przypadek, w którym elastyczność spotyka się z prostotą.