W dzisiejszym świecie mediów społecznościowych ludzie nie mogą przestać mówić o sobie. To dobrze, jeśli kontaktujesz się z rodziną i przyjaciółmi, ale nie, jeśli sprzedajesz produkt. Zbyt duże mówienie o sobie może dać potencjalnym użytkownikom wrażenie, że zależy ci bardziej na swoich potrzebach niż na ich własnych.

Jeśli chcesz zdobyć więcej użytkowników i sprzedawać więcej produktów, powinieneś pisać treść, która skupia się na potrzebach użytkownika, a nie na sobie. Gdy użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę, szukają rozwiązania swojego problemu. Chcą usłyszeć, w jaki sposób Twój produkt może pomóc w polepszeniu ich życia, a nie jak wspaniała jest Twoja firma.

Korzyści dla użytkownika w porównaniu do funkcji produktu

Twój copywriting powinien mniej mówić o funkcjach twojego produktu i więcej o tym, co użytkownicy mogą zrobić z twoim produktem. Użytkownicy chcą poznać wyjątkowe korzyści, jakie uzyskają dzięki używaniu produktu.

Nie zagłębiaj się w szczegóły dzięki specyfikacjom technicznym. Copywriting, który koncentruje się na korzyściach użytkownika w porównaniu do funkcji produktu, to te, które zmuszają użytkowników do zakupu.


Mów językiem "ty", a nie "my"

Słowa takie jak "my", "nasz" i nazwa Twojej firmy powinny rzadko pojawiać się w Twoim egzemplarzu. Zamiast tego mów językiem "Ty" i "Twój", aby użytkownicy wiedzieli, że są Twoim priorytetem.

Skoncentruj się na użytkownikach, ponieważ to oni decydują o tym, jaką wartość ma twój produkt, a nie Ty. Użytkownicy będą głosować zapisami i pieniędzmi. Jeśli nie mówisz językiem użytkownika, nie uzyskasz wielu głosów.


Pisz treści skupiające się na użytkowniku

Copywriting zorientowany na użytkownika jest ważny, jeśli chodzi o dotarcie do użytkowników i sprzedaż produktów. Jeśli skupisz się zbytnio na sobie, użytkownicy nie zobaczą wartości, którą oferujesz, i opuszczą Twoją witrynę. Ale jeśli skupisz się na tym, w jaki sposób twój produkt przyniesie im korzyści, dasz im coś więcej do zachwycenia się w mediach społecznościowych niż oni sami.