Każdy, kto ma formularz na swojej stronie, zauważył znaczną część spamu. Spam jest ogromnym problemem dla właścicieli witryn. Może to kosztować czas i pieniądze firmy. Aby zwalczyć spam, wiele witryn umieszcza captcha na swoich formularzach. Te captcha mogą powstrzymać spamboty przed spamowaniem. Ale mogą również uniemożliwić użytkownikom wypełnianie formularza. To ostatnia rzecz, jakiej potrzebujesz, gdy prowadzisz firmę.

Captcha zmusza użytkowników wysiłku. Użytkownicy często muszą próbować captcha wiele razy poprzez błędne uzupełnienie. Dlatego większość użytkowników unika wypełniania formularza, gdy go widzą. To dobrze, że captcha powstrzymuje spam, ale nie powinno to kosztować utraty użytkowników. Idealne captcha to takie, które nie tylko zatrzymuje spamboty, ale robi to bez szkody dla współczynnika konwersji formularza.

Checkbox Captcha

Pole wyboru catpcha może zatrzymać niektóre spamboty, ale nie wszystkie. To, co jest dobre w tym, to to, że jest to rozwiązanie mniejsze i mniej inwazyjne niż tradycyjne captcha. Wystarczy, że w formularzu zostanie utworzone pole wyboru zawierające skrypt JavaScript po stronie klienta. Wystarczy, że użytkownik je zaznaczy. Nie wymaga pisania.

Większość botów nie będzie w stanie zaznaczyć pola wyboru, ponieważ nie analizują one javascriptu po stronie klienta wyświetlanego użytkownikom. Ale niektóre spamboty, które mogą wykrywać javascript po stronie klienta poprzez trening. Chociaż jest mniej onieśmielający dla użytkowników, nie jest w 100% skuteczny w zatrzymywaniu spambotów.


Honeypot Captcha

Inna captcha, która jest mniej inwazyjna niż tradycyjne captcha, to honeypoty. Mogą zatrzymać niektóre spamboty, ale nie wszystkie. Mogą również powodować problemy z dostępnością dla niektórych użytkowników.

Honeypot captcha działa poprzez ukrywanie pola tekstowego od użytkowników za pomocą CSS. Przyjmuje tylko wpisy, które pozostawiają puste pole. Użytkownicy nie mogą wypełnić tego pola, ponieważ nie widzą go. Ale spamboty je zobaczą i wypełnią. Formularz odrzuci wpis spambotu.

Niektóre spamboty nauczyły się unikać pól tekstowych honeypot, jeśli są oznaczone w sposób, który mówi użytkownikom, aby tego uniknąć. To powoduje problemy z dostępnością dla użytkowników czytników ekranu, którzy mają wyłączony CSS. Jeśli etykieta na polu Honeypot nie powie im, żeby nie wypełniać honeypot, nie będą wiedzieć, aby tego uniknąć.

Możesz nadać polu honeypów wspólną etykietę, taką jak "nazwa", aby oszukać spambot w celu jej wypełnienia. Ale także oszukasz w ten sposób użytkowników czytników ekranu, aby je wypełniali. Honeypot captcha nie są w 100% skuteczne w zatrzymywaniu spambotów, ani nie są dostępne dla wszystkich użytkowników. Ale są znacznie lepsze niż tradycyjne captcha.


Slider Captcha

Suwakowe captcha oddziela się od reszty paczki. Zatrzymuje 99% spambotów, ponieważ większość ich nie może wchodzić w interakcję z suwakiem. Jest także przyjazny dla użytkownika, ponieważ wystarczy, że wszyscy użytkownicy przestawią pokrętło, aby sprawdzić, czy nie są spambotami. Wszyscy użytkownicy mobilni muszą tylko przesunąć palcem. Jedną z potencjalnych wad jest to, że użytkownicy, którzy mają dostępu tylko do klawiatury, mogą nie być w stanie aktywować suwaka, jeśli nie będzie on do tego przygotowany.


Końcowe przemyślenia

Tradycyjne captcha są najgorsze. Zatrzymywanie spamu nie powinno kosztować powstrzymywania użytkowników przed wypełnianiem formularza. W walce przeciwko captcha kontra spamboty, najbardziej skuteczny jest captcha. Użytkownicy nie tylko mogą z nich korzystać, ale także walczą ze spamem bez uszczerbku na współczynniku konwersji. Wojna o spamboty jeszcze się nie skończyła. Jest to najlepsze rozwiązanie dla witryn, które nie chcą tracić użytkowników.