Miejsce umieszczenia przycisków wezwania do działania może mieć wpływ na to, czy użytkownicy je klikną, czy nie. Większość projektantów skupia się tylko na tym, jak wyglądają ich przyciski wezwań do działania. Ignorowanie rozmieszczenia przycisków może jednak kosztować kliknięcia.

Użytkownicy przeglądają strony główne w określonym wzorze. Punktem centralnym strony głównej jest duży obszar centralny, który użytkownicy widzą po wejściu do witryny. Dominuje on w górnej części strony głównej i zawiera wezwanie do działania. Gdy umieścisz wezwanie do działania w obszarze, do którego użytkownicy zaglądają jako ostatni, użytkownicy będą częściej klikać Twoje wezwanie do działania.

"Terminal Area"

Punkt centralny strony głównej często zawiera obraz produktu, nagłówek, tekst pomocniczy i przycisk wezwania do działania. Użytkownicy będą patrzeć na nagłówek, tekst pomocniczy i obraz produktu, aby poznać Twój produkt.

Jednak po ukończeniu nauki o produkcie muszą zobaczyć przycisk wezwania do działania, aby mogli podjąć działania. Umieszczenie wezwania do działania w "Terminal Area" sprawia, że ​​użytkownicy mogą szybko i łatwo kliknąć przycisk, ponieważ znajduje się on w obszarze, w którym kończy się jego wzorzec wyświetlania.

"Terminal Area" to prawy dolny obszar punktu centralnego strony głównej. Pochodzi ze schematu Gutenberga, odwiecznej koncepcji opracowanej przez Edmunda C. Arnolda. Jest powszechnie używany do optymalizacji wyświetlaczy, które mają ograniczoną liczbę elementów.

Dzieli twój ekran na cztery obszary. Główny obszar optyczny znajduje się w lewym górnym rogu, silny obszar odłogowania w prawym górnym rogu, słaby obszar odłogowania w lewym dolnym rogu i obszar końcowy w prawym dolnym rogu. Oczy użytkownika naturalnie zaczynają się od głównego obszaru optycznego i przesuwają się w poprzek i do dołu w serii przeciągnięć do "Terminal Area".

Przycisk w "Terminal Area" jest atrakcyjnym wezwaniem do działania, ponieważ jest umieszczony na końcu wzorca wyświetlania użytkownika. Gdy kończy się ich wzorzec wyświetlania, użytkownicy nie muszą rozglądać się, aby znaleźć przycisk wezwania do działania. Umieszczenie przycisku wezwania do działania w dowolnym innym obszarze może spowodować kliknięcia, ale nie tak skutecznie, jak umieszczenie go w "Terminal Area".


Lewe kontra prawe wezwania do działania

Istnieje wiele stron głównych, które zawierają przyciski wezwań do działania w lewym dolnym obszarze. Jest to słaba strefa odłogowania, na którą użytkownicy zwracają najmniej uwagi. Użytkownicy mogą zerknąć swoimi oczami na przycisk wezwania do działania, ale nie skupią go zbyt długo.

Gdy użytkownik zakończy przeglądanie i zakończy w "Terminal Area", musi przesunąć wzrok z powrotem na słaby obszar odłogowania, aby kliknąć przycisk wezwania do działania. To nie tylko zmusza użytkowników do większego ruchu oczu, ale powrót do słabego odłogu jest nienaturalnym ruchem, który jest sprzeczny z ich rytmem widzenia. Wezwanie do działania należy do "Terminal Area", ponieważ jest to ostatnia rzecz, jaką użytkownicy muszą podjąć, aby podjąć działanie.

Poniższy przykład jak idealnie rozmieścić elementy na stronie głównej. Nagłówek, który użytkownicy czytają jako pierwszy, znajduje się w głównym obszarze optycznym, w którym użytkownicy najpierw patrzą. Tekst pomocniczy, który użytkownicy czytają po nagłówku, znajduje się w silnym odłogu, gdzie użytkownicy poruszają się na drugim miejscu.

Obraz produktu, na który patrzą użytkownicy po przeczytaniu, znajduje się w słabym odłogu. To najlepsze miejsce na obraz produktu, ponieważ obrazy mają tendencję do wydłużania widocznych fiksacji. Umieszczenie go w słabym obszarze odłogowania oznacza, że ​​obraz nie zostanie utrwalony zbyt długo nad innymi elementami.

Każdy element jest sprawnie rozmieszczony, aby podążał za naturalnym wzorcem oglądania użytkownika. Wezwanie do działania w "Terminal Area" ułatwia i przyspiesza podejmowanie działań przez użytkowników.

Różnica między lewym a prawym wezwaniem do działania może się wydawać jedynie jej umieszczeniem. Ale kiedy spojrzysz głębiej, miejsce, w którym chcesz wykonać połączenie, może wpłynąć na to, czy użytkownicy go klikną, czy nie. Znajomość tego pozwoli ci promować i wyświetlać twój produkt w efektywny sposób, który sprawia, że ​​użytkownicy działają.