Istnieje wiele sposobów projektowania formularzy rejestrowania i logowania. Większość projektantów zna tylko konwencjonalne sposoby. Zastosowanie kilku innowacyjnych technik może ułatwić wypełnienie formularza.

Uproszczenie rejestracji

Celem każdego formularza rejestracji jest umożliwienie użytkownikom pomyślnego ukończenia i wysłania. Jednak, gdy użytkownicy będą musieli wypełnić długi i skomplikowany formularz rejestracji, może on zmienić ich podekscytowanie Twoją stroną internetową w niezadowolenie. Oto kilka innowacyjnych technik, dzięki którym Twoje formularze będą szybsze i łatwiejsze do wypełnienia.


Pytaj o nazwę użytkownika po zarejestrowaniu

Formularze rejestracyjne zazwyczaj wymagają od użytkowników utworzenia nazwy użytkownika, która jest unikalna dla ich witryny. Jednak wymyślenie niepowtarzalnej nazwy użytkownika, która nie jest w użyciu, może wymagać czasu i powodować błędy. Zamiast kłopotać użytkowników procesem wyboru nazwy użytkownika podczas rejestracji, rozważ prośbę o to później. W ten sposób nie stracisz rejestracji od sfrustrowanych użytkowników. Zapobiegniesz także użytkownikom tworzenie losowych i niezapomnianych nazw użytkowników, aby spełnić wymagania formularza.


Zezwól użytkownikom na wpisanie hasła tylko raz

Wiele formularzy rejestracyjnych wymaga od użytkowników wpisania hasła w dwóch różnych polach tekstowych. Dzieje się tak, ponieważ formularz maskuje hasło. Dlatego proszenie użytkowników o dwukrotne wpisanie potwierdza dokładność hasła.

Mimo że formularze maskują hasła, aby inni nie mogli ich zobaczyć ze względów bezpieczeństwa, ma to również swoje wady. Użytkownicy nie widzą również hasła, które wpisują, co utrudnia im ustalenie, czy wpisują swoje hasło za każdym razem.

Bardziej efektywnym sposobem jest poproszenie użytkowników o wpisanie hasła jednokrotnie, a następnie zaznaczenie pola wyboru, które pozwoli im zdemaskować hasło, aby mogli sprawdzić dokładność swojego hasła. Ta opcja zmniejszyłaby liczbę pól tekstowych i zmniejszyła ilość pracy, jaką użytkownicy muszą wykonać, aby się zarejestrować.


Automatyczne wypełnianie pól tekstowych miasta na podstawie kodu pocztowego użytkownika

Jeśli Twój formularz wymaga adresu osobistego użytkownika, rozważ automatyczne wypełnianie pola tekstowego miasta w oparciu o kod pocztowy użytkownika. Takie podejście sprawia, że Twój formularz jest szybszy do wypełnienia, ponieważ użytkownicy nie marnują swojego czasu i energii ręcznie wpisując swoje miasto. Miasto i województwo odpowiadające ich kodowi pocztowemu automatycznie pojawia się, gdy użytkownicy wprowadzają swój kod pocztowy.


Automatyczne uzupełnianie pola tekstowego kraju

Konwencjonalny sposób wyboru kraju przez użytkowników jest z rozwijanej listy. Bardziej efektywnym sposobem jest użycie pola automatycznego uzupełniania. Zamiast pozwalać użytkownikom na przewijanie listy alfabetycznej każdego kraju na świecie, pole tekstowe pozwoli użytkownikom wybrać ich kraj z małej części krajów, które pasują do liter, które wpisują. Użytkownik musi wpisać tylko kilka liter, aby zobaczyć swój kraj w menu.


Pozwól użytkownikom automatycznie wypełniać informacje o płatnościach na podstawie informacji o wysyłce

Jeśli użytkownik kupuje produkt, musi przesłać informacje dotyczące płatności i wysyłki. W większości przypadków te informacje są takie same, więc pozwól im automatycznie wypełnić jeden od drugiego. Możesz dodać przycisk "Takie jak informacje o wysyłce" w sekcji płatności, a po kliknięciu powtórzyć dane wysyłki w polach tekstowych płatności.


Nie zaznaczaj domyślnie opcji biuletynu e-mail. zamiast tego zaoferuj użytkownikom podgląd

Większość właścicieli witryn zaznacza wstępnie pole biuletynu, mając nadzieję na zdobycie kolejnych subskrybentów. Są szanse, że będzie to działać. Subskrypcja nie ma jednak znaczenia, jeśli użytkownik subskrybuje tylko dlatego, że przeoczył lub źle zrozumiał opcję. Jeśli nie są zainteresowani, prędzej czy później zrezygnują z subskrypcji. Zmuszenie ich do subskrypcji na dłuższą metę nie pomoże. A otrzymywanie biuletynu bez wyraźnego zażądania go może irytować użytkowników.

Bardziej efektywnym podejściem jest zachęcanie użytkowników do subskrybowania, pokazując im podgląd lub fragment biuletynu. W ten sposób będą wiedzieć, co przegapią, jeśli nie zasubskrybują. Będziesz także dobrze spać, wiedząc, że użytkownicy, którzy subskrybują, zrobili to, ponieważ są naprawdę zainteresowani Twoimi treściami.


Zwalcz spam przez ukrywanie pola tekstowego JavaScript zamiast CAPTCHA

Jeśli pojawi się dużo spamu, konieczne jest umieszczenie CAPTCHA w formularzu. To, co nie jest konieczne, to czynienie CAPTCHA przeszkodą, która odrzuca użytkowników. Tradycyjne CAPTCHA, które wymagają od użytkowników ponownego pisania zniekształconych liter, okazały się szkodliwe dla współczynników konwersji. Dzięki dodatkowym kłopotom, które wymuszają na użytkownikach, nic dziwnego.

Prostsze podejście, które nie zaszkodzi współczynnikowi konwersji w formularzu, polega na wykorzystaniu ukrytego i wymaganego pola tekstowego wygenerowanego za pomocą skryptu JavaScript po stronie klienta. Większość spambotów nie może wypełniać tego pola tekstowego, ponieważ nie wchodzą w interakcje z obiektami JavaScript po stronie klienta. Ta metoda jest prostsza i mniej inwazyjna, dzięki czemu możesz ograniczyć spam bez obniżania współczynnika konwersji.


Uproszczenie logowania

Celem każdego formularza logowania jest wprowadzenie użytkownika na jego konto. Niektóre formularze logowania robią to lepiej niż inne. Oto kilka innowacyjnych technik, które pomogą użytkownikom logować się bardziej efektywnie.


Zezwalaj użytkownikom na logowanie się przy użyciu ich adresu e-mail

Zapamiętywanie adresu e-mail jest łatwiejsze niż zapamiętanie nazwy użytkownika. Nazwy użytkowników są trudne do zarządzania i zapamiętania. Ludzie pamiętają swój adres e-mail, ponieważ cały czas używają wiadomości e-mail.

Daj użytkownikom możliwość zalogowania się za pomocą adresu e-mail oraz nazwy użytkownika. Elastyczność ta może zaoszczędzić im czasu i bólu głowy odzyskiwania nazwy użytkownika, jeśli ją zapomną.


Logowanie użytkowników bez opuszczania strony

Logowanie to typowe zadanie, które użytkownicy będą chcieli wykonywać z dowolnego miejsca w witrynie. Jak tylko się zalogują, przekieruj ich z powrotem na bieżącą stronę. Dzięki temu logowanie będzie szybsze i pozwoli użytkownikom powrócić do swoich zadań.

Jest na to kilka sposobów: rozwijane okno lub okno modalne.

Otwarte rozwijane okno nie odrywa użytkowników od strony. Zajmuje tylko niewielką część strony, co czyni ją szybką i lekką opcją.

Okno modalne utrzymuje również użytkowników na bieżącej stronie, ale otwiera się na środku strony, skupiając uwagę całkowicie na formularzu logowania. Ta opcja umożliwia dodanie dodatkowych informacji do formularza logowania.


Automatycznie ustaw pierwsze pole tekstowe aktywnym po wyświetleniu formularza

Gdy użytkownik zobaczy formularz logowania, będzie gotowy do zalogowania się. Spraw, aby proces był bardziej wydajny, automatycznie ustawiając "focus" na pierwszym polu tekstowym. Pozwala to zaoszczędzić czas i wysiłek związany z unoszeniem się i klikaniem. Użytkownik może położyć ręce na klawiaturze i zacząć pisać. Autofokus powinien wyraźnie zaznaczyć pole tekstowe, aby użytkownik wiedział, że może zacząć pisać.


Zezwól użytkownikom na podgląd hasła

Ta opcja jest równie przydatna przy logowaniu, jak przy rejestracji. Jeśli użytkownicy nie zobaczą znaków w polu tekstowym, mogą łatwo błędnie wpisać swoje hasło. Jeśli formularz odrzuci ich hasło, będzie wiedział, że coś błędnie wpisał i będzie musiał ponownie wprowadzić hasło, dopóki nie otrzyma prawidłowego hasła.

Problem polega na tym, że użytkownicy nie wiedzą, którą postać źle wpisali, więc nie mogą naprawić błędu przed przesłaniem przy pierwszej próbie. Stwarza to więcej pracy niż jest to konieczne i powoduje, że użytkownicy spowalniają pisanie. Unikaj tego, dodając pole wyboru, które umożliwia użytkownikom podgląd wpisanego hasła przed jego przesłaniem.


Użyj ikony znaku zapytania dla linku odzyskiwania hasła

Użytkownicy nie powinni mieć problemu ze znalezieniem linku do odzyskiwania hasła w formularzu. Zamiast używać linku "zapomnij hasła", zastanów się nad użyciem prostego przycisku znaku zapytania, który nie zajmie dużo miejsca i nie zgubi się wśród innych linków. Ponieważ znak zapytania jest uniwersalnym symbolem pomocy, użytkownicy nie będą zastanawiać się, gdzie się udać, gdy mają problem z hasłem.


Ustaw przycisk logowania tak szeroki, jak pole tekstowe

Przycisk logowania służy nie tylko do podejmowania działań. Daje także użytkownikom znać, jakie działania zamierzają podjąć. Mały przycisk logowania ma słabą afordencję i może sprawić, że użytkownicy poczują się niepewnie, jeśli chodzi o logowanie.

Szeroki przycisk logowania daje użytkownikom większe zaufanie do logowania i trudno go przeoczyć. Etykieta przycisku staje się również bardziej widoczna, dzięki czemu użytkownicy mają większą jasność co do podejmowanych działań.


Zezwalaj użytkownikom na logowanie się przez Facebooka czy Twittera

Prawie każdy ma konto na Facebooku czy Twitterze, a pozwalanie im na zalogowanie się przez te portale przynosi duże korzyści. Mogą korzystać z witryny niemal natychmiast, bez konieczności przechodzenia przez proces rejestracji. Ponadto nie będą musieli zarządzać wieloma nazwami użytkowników i hasłami w różnych witrynach.

Twoje formularze rejestracyjne i logowania nie powinny utrudniać życia użytkownika. Poświęcanie czasu na wypełnianie formularza nie jest pomysłem na imprezę. Te innowacyjne techniki sprawią, że Twoje formularze będą proste i wydajne, dzięki czemu użytkownicy będą mogli szybko się zarejestrować i zalogować i zacząć cieszyć się treściami.