Spraw, by wyglądał realnie
Im bardziej Twoje przyciski wyglądają, tym bardziej użytkownicy będą je klikać. Gradienty, cienie i zaokrąglone rogi mogą sprawić, że Twój przycisk będzie wyglądał jak 3D. Użytkownicy stale naciskają przyciski fizyczne. Gdy zobaczą realistyczny przycisk w Twojej witrynie, będą wiedzieć, co robić.
Używaj kolorów o wysokim kontraście
Kolory odgrywają ważną rolę w przyciągnięciu uwagi użytkownika. Atrakcyjny przycisk wezwania do działania to taki, który użytkownicy mogą natychmiast zauważyć. Kluczem do łatwego dostrzeżenia jest użycie kolorów o wysokim kontraście. Kolor przycisku powinien kontrastować z kolorem tekstu etykiety.
Spraw, aby był duży, ale nie za duży
Kolor nie jest jedyną rzeczą, liczy się też wielkość. Im większy jest twój przycisk, tym łatwiej go zauważyć. Po zwiększeniu rozmiaru przycisku zwiększa się również rozmiar etykiety. Ułatwi to czytanie Twojego przycisku. Unikaj przycisków zbyt dużych. Jeśli przysłonią treści mogą odciągnąć uwagę użytkowników od ich zadań.
Używaj słów, które wywołują poczucie pilności
Słowa, które tworzą poczucie pilności i natychmiastowości, bardziej skłonią użytkowników do działania. Dodanie słów takich jak "teraz", "dzisiaj", "natychmiastowy" lub "szybki" do etykiety przycisku może zwiększyć współczynnik konwersji. Stwarza to napięcie i podniecenie u użytkownika. Emocje odgrywają ważną rolę w zachęcaniu użytkowników do szybkiego działania.
Zmiękcz swoje słowa akcji
Jeśli użytkownicy nie wiedzą zbyt wiele o twoim produkcie, jest mało prawdopodobne, że kupią go bez próbowania. Wiele witryn prosi użytkowników o zakup produktu na stronie głównej, zanim użytkownicy zobaczą, o czym jest produkt. Jest to pewny sposób, aby zmusić użytkowników do uniknięcia przycisku. Nie odkładaj wszystkich swoich żetonów do jednego koszyka od razu. Zmiękcz słowa akcji i pozwól użytkownikom wypróbować demo lub przeglądać funkcje, zanim poprosisz ich o zakup.
"Title case" z 1-2 słowami, "sentence case" z 3+ wyrazami
Większość ludzi nie przywiązuje zbytniej uwagi do wielkich liter na swoich przyciskach. Ta niewielka różnica może wpływać na współczynnik konwersji. Gdy twoje wezwanie do działania to 1-2 słowa, "title case" może sprawić, że twoja etykieta przycisku będzie jak polecenie. Gdy twoje wezwanie do działania wynosi 3 lub więcej słów, "sentence case" może sprawić, że tekst twojego przycisku będzie wyglądał jak dialog. Gdy etykieta przycisku jest w odpowiednim formacie, użytkownicy mogą wygodniej klikać.
Dodaj do niej strzałę lub ikonę afordancji
Istnieje kilka ikon, które możesz dodać do przycisków, aby były bardziej atrakcyjne. Jednym z nich jest strzałka afordancji, która sygnalizuje użytkownikom, że przycisk zaprowadzi ich tam, gdzie chcą się udać. Innym jest użycie ikony opisującej akcję przycisku. Dzięki temu użytkownicy poczują się, jakby dostali to, czego chcą.
Dodaj do niego efekt hover
Wizualna zmiana, gdy użytkownik najedzie myszą na przycisk, może zmusić użytkowników do kliknięcia. Zmiana jasności koloru gradientu jest dobrym podejściem. Kursor myszy powinien również zmienić się ze wskaźnika strzałki na wskazującą dłoń.
Umieść go powyżej i poniżej zakładki
Jeśli użytkownicy muszą przewijać stronę, dobrze jest mieć przycisk wezwania do działania znajdujący się nad i pod spodem. Użytkownicy spędzają większość czasu nad spodem, ale kończą pod spodem. Przycisk wezwania do działania znajdujący się pod zakładką prowadzi ich do działania po zakończeniu czytania.
Zmuś do działania
Przycisk, który wzywa użytkowników do działania, jest łatwy do zaprojektowania. Ale przycisk, który zmusza ich do działania, wymaga starannego przemyślenia i zaprojektowania. Te najlepsze praktyki poprowadzą Cię we właściwym kierunku. Jeśli chcesz wiedzieć, co jeszcze możesz zrobić, przetestuj różne wersje przycisków na Twoich użytkownikach.