W oknie dialogowym interfejsu użytkownika kliknięcie przycisku "Ok" oznacza, że ​​użytkownik chce, aby system działał. Kliknięcie przycisku "Anuluj" oznacza, że ​​użytkownik chce wrócić do pierwotnego ekranu. Podczas gdy przyciski "Ok" były standardową konwencją z systemami operacyjnymi z przeszłości, większość dzisiejszych aplikacji przyjęła bardziej przyjazne dla użytkownika podejście do okien dialogowych.

Zamiast dawać użytkownikom przycisk "Ok", aby potwierdzić działanie, które chcą wykonać, bardziej wydajne i efektywne jest udostępnienie użytkownikom przycisku oznaczonego konkretną akcją. "Ok" nie jest konkretnym działaniem. To wykrzyknik. Kiedy użytkownicy klikają przycisk "Ok", nie mówią "okay", wykonują określoną akcję.

Przycisk specyficzny dla działania umożliwi użytkownikom wykonywanie zadań znacznie szybciej i dokładniej. Nie wszyscy użytkownicy będą czytać pytanie lub wiadomość w oknie dialogowym. Większość podejmie decyzje, nie czytając jej uważnie lub całkowicie. Jeśli przycisk działania ma etykietę "OK", może to spowodować, że użytkownicy, którzy ignorują tekst w oknie dialogowym, klikną niewłaściwy przycisk. Ale jeśli oznaczysz przycisk "OK" konkretną akcją, użytkownicy będą mogli zobaczyć, jakie działania zamierzają zrobić bez czytania okna dialogowego.

Takie podejście zmniejsza błędy użytkowników i oszczędza czas użytkowników, zwłaszcza gdy komunikat w oknie dialogowym staje się długotrwały. Przycisk "Ok" zmusza użytkowników do nie tylko przeczytania komunikatu w oknie dialogowym, zanim będą mogli wybrać opcję, która nie jest wydajna i nie zawsze jest konieczna.

Niektórzy użytkownicy, którzy mają barierę językową, znajdą długie komunikaty w oknie dialogowym, które trudno będzie zrozumieć. Znacznie bezpieczniej jest dla tych użytkowników wybrać opcję opartą na prostym czasowniku, który jest bardziej prawdopodobny do zrozumienia niż wiadomość, której nie są w stanie zrozumieć. Jedno słowo łatwiej znaleźć w słowniku, jeśli nie rozumie się, co to znaczy.

Dobre okno dialogowe nie polega jedynie na pytaniu użytkowników, jakie działania chcą wykonać. Chodzi również o to, aby każdy przycisk był jasny, tak aby użytkownicy mogli za każdym razem wybrać pożądaną akcję szybko i dokładnie. Interfejsy użytkownika powinny zmienić i przyjąć nowe konwencje projektowe, które poprawią komfort użytkownika. Projektanci powinni się nauczyć, że powszechne praktyki akceptowane w przeszłości nie są już akceptowane przez dzisiejsze standardy projektowania.