Dlaczego nie powinieneś łączyć zielonego i czerwonego na stronie? Wszyscy zgodziliby się, że zielony i czerwony to kolory, które dobrze łączą się w pary na Boże Narodzenie. Jednak w Internecie parowanie tych kolorów może powodować problemy dla użytkowników. Istnieją trzy ważne powody, dla których powinieneś unikać używania zieleni i czerwieni na swojej stronie internetowej.

Daltoności nie zobaczą żadnej różnicy

Niektórzy użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę, będą mieli ślepotę barw. Najczęstszą formą ślepoty barw jest deuteranopia. Użytkownicy z deuteranopią mają trudności z rozróżnieniem koloru zielonego i czerwonego. Unikaj łączenia kolorów zielonych i czerwonych i wybieraj kolory, które mogą odróżniać niewidomi użytkownicy. Dzięki temu elementy na Twojej stronie będą miały większy kontrast kolorów i pomogą użytkownikom znaleźć tekst, etykiety, przyciski i linki.


Odcienie kolorów są zbyt blisko widocznego widma

Zielone i czerwone odcienie kolorów razem stają się jaśniejsze, rywalizując o pierwszy plan. Dzieje się tak dlatego, że barwy są zbyt blisko siebie w widmie widzialnym. Nawet jeśli dołożysz starań w celu zwiększenia kontrastu kolorów, dzięki przyciemnieniu tła i rozjaśnieniu tekstu na górze, nadal będziesz mieć stosunkowo niski kontrast kolorów.


Konflikty z mentalnym przetwarzaniem przycisków

Na drodze zielony oznacza "jechać", a czerwony "zatrzymać" dla kierowców. Jeśli jednak użyjesz mapowania w rzeczywistym świecie na swoich przyciskach, użytkownicy z daltonizmem nie będą wiedzieli, która z nich jest podstawową lub dodatkową akcją, ponieważ zobaczą oba przyciski w tym samym kolorze. Spowoduje to konflikt w przetwarzaniu mentalnym użytkownika i wpłynie na ich podejmowanie decyzji po kliknięciu przycisku. Aby tego uniknąć, wybierz zielony lub czerwony dla jednego z przycisków akcji, ale nigdy dla obu.

Wybór kolorów do zastosowania na swojej stronie internetowej jest ważny ze względów estetycznych, ale również ze względu na dostępność. Jeśli zależy Ci na użytkownikach, wybierz kombinacje kolorów, które będą dostępne dla niewidomych użytkowników. Być może nie ma ich wiele, ale niewidomi użytkownicy nadal zasługują na dobre wrażenia, dzięki czemu mogą maksymalnie wykorzystać twoją witrynę.