Kiedy pojawia się przycisk "Prześlij" w formularzu, co przychodzi ci na myśl? Można przypuszczać, że kliknięcie przycisku przesyła informacje użytkownika do systemu w celu przetworzenia. Przycisk "Prześlij" dobrze opisuje, co robi system, ale nie opisuje, co robi użytkownik.

Gdy użytkownicy wypełniają formularz, wykonują zadanie. Przycisk akcji powinien potwierdzić, co to jest, aby użytkownicy dokładnie wiedzieli, co się stanie, gdy klikną ten przycisk. Im bardziej czytelny jest twój formularz, tym więcej użytkowników może go uzupełnić.

Przycisk formularza z napisem "Prześlij" daje użytkownikom wrażenie, że formularz nie jest skoncentrowany na określonym zadaniu. Daje również wrażenie, że twoja strona nie jest przyjazna dla użytkownika, ponieważ mówisz w sposób techniczny, którego większość użytkowników nie zna. Jeśli jest to wrażenie, które pojawia się po wypełnieniu formularza, możesz założyć, że stracisz kilku użytkowników.

Przycisk formularza powinien dokładnie opisywać, co robi użytkownik w swoim zadaniu. Na przykład, jeśli rejestrują konto, przycisk "Utwórz konto" mówi użytkownikom, że kliknięcie przycisku działania powoduje utworzenie konta. Jest to jasne i specyficzne dla ich zadania.

Jeśli przycisk brzmi "Prześlij", użytkownicy kwestionują, co dzieje się po kliknięciu przycisku formularza. Tworzy to poziom niepewności dla użytkowników, których projektanci mogą uniknąć, używając etykiety przycisku opisującej wynik zadania użytkownika.

W dzisiejszych formularzach nadal istnieją przyciski "Wyślij". Dobrą rzeczą jest to, że ich naprawa jest prosta. Nie wymaga niczego więcej niż oznaczanie przycisków za pomocą czynności specyficznej dla zadania. Z początku może się wydawać, że nie jest to duża różnica, ale gdy więcej użytkowników wypełnia formularz, będziesz wiedział, że najlepiej odpowiadają one przyciskom specyficznym dla zadania.