Tekst to piękna rzecz. Ma nie tylko funkcję, ale także formę. Kiedy tworzysz tekst, prawdopodobnie nie myślisz tylko o tym, co powinien przekazywać Twój tekst, ale o tym, jak powinien wyglądać. W Internecie tekst wyśrodkowany i wyrównany do lewej jest najczęściej używanym wyrównaniem. Sposób korzystania z wyrównania tekstu może pomóc lub zaszkodzić użytkownikom podczas czytania.

Tekst wyrównany do lewej jest łatwiejszy do odczytania niż tekst wyśrodkowany dla akapitów. Dzieje się tak dlatego, że po wyśrodkowaniu tekstu zmienia się miejsce początkowe każdej linii. Zmusza to twoich użytkowników do cięższej pracy, aby znaleźć miejsce, gdzie każda linia się zaczyna. Bez prostej lewej krawędzi nie ma spójnego miejsca, w którym użytkownicy mogą poruszać oczyma po ukończeniu każdej linii.

Jednak gdy tekst akapitu zostanie wyrównany do lewej, pojawi się prosta lewa krawędź. Użytkownicy mogą czytać każdą linię, po prostu przesuwając wzrok za lewą krawędzią za każdym razem. To sprawia, że ​​twoje akapity są szybsze i łatwiejsze do odczytania, ponieważ oczy użytkownika nie muszą pracować tak ciężko, aby znaleźć miejsce, w którym linia zaczyna się za każdym razem.

Wyśrodkowany tekst najlepiej nadaje się do nagłówków i krótkich linii tekstu. Użytkownicy mogą z łatwością je odczytać, ponieważ linie są krótkie, mogą być skanowane i nie wymagają powtarzających się ruchów oczu. Mogą także nadać Twojemu układowi zrównoważony wygląd z jego symetrycznym formatem.

Innym błędem, którego nie powinieneś popełniać, jest łączenie tekstu wyśrodkowanego z tekstem wyrównanym do lewej. Na przykład środkowy nagłówek nie pasuje do lewego akapitu. Dzieje się tak dlatego, że niesymetryczne długości linii akapitu mogą nadać nagłówkowi wygląd nieznacznie niecentralny.

Tracisz także symetryczny wygląd akapitu. Wyśrodkowane nagłówki powinny być wyśrodkowane. Wyrównane do lewej strony nagłówki powinny iść z wyrównanym do lewej strony tekstem. Unikaj mieszania tych dwóch elementów, aby tekst nie wyglądał na niezrównoważony.

Postępowanie zgodnie z tymi wskazówkami sprawi, że Twój tekst będzie wyglądał atrakcyjnie i będzie czytelny. To, co mówi twój tekst użytkownikom, jest ważne. Ale to, jak wygląda twój tekst, również ma wpływ.