Po tygodniach ciężkiej pracy, w końcu ukończyłeś swoją stronę. Teraz możesz przyciągnąć użytkowników i przekonwertować ich na rejestrację lub sprzedaż. Wielu użytkowników trafia na twoją stronę domową, ale natychmiast odejdzie, ponieważ nie widzą wartości, którą oferujesz. Jest to powszechny problem w wielu witrynach internetowych, ale możesz go poprawić, zwiększając atrakcyjność strony głównej.

Użytkownicy mają krótki czas uwagi. Masz tylko kilka sekund na przekazanie swojej wartości. Jeśli uznają wartość, będą inwestować czas i energię w czytanie twoich treści lub poznawanie twojego produktu lub usługi, co może prowadzić do rejestracji lub sprzedaży. Jeśli nie widzą żadnej wartości, opuszczą Twoją witrynę i nigdy nie wrócą.

Użytkownicy szukają opisowych nagłówków i obrazów

Badania pokazują, że brak opisowego nagłówka jest jedną z najczęstszych przyczyn słabych współczynników konwersji. Użytkownicy potrzebują opisowych nagłówków i obrazów, aby zobaczyć wartość, jaką im oferujesz. Dzieje się tak, ponieważ nagłówki i obrazy są najszybsze i najłatwiejsze do skanowania. Zrób duże nagłówki i obrazy i umieść je w części strony widocznej na ekranie, aby użytkownicy mogli je zeskanować, gdy tylko znajdą się na Twojej stronie głównej.

Twoje nagłówki nie powinny zawierać żadnych pretensjonalnych słów marketingowych, które upiększą Twoją ofertę. Zamiast tego trzymaj się faktów i mów w sposób opisowy, uczciwy i zwięzły, aby użytkownicy mogli widzieć twoją wartość jasno i szybko.

Obrazy, których używasz, powinny dokładnie odzwierciedlać to, co oferujesz. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkt, powinieneś wyświetlać prawdziwy obraz produktu, a nie ogólny obraz, który wygląda na taki.

Gdy użytkownicy zauważą, że Twoja witryna ma wartość, odwiedzą inne strony witryny. Gdy są zaangażowani, zainwestują więcej czasu w Twoją witrynę, czytając i wyświetlając twoje treści. To zaangażowanie użytkownika zwiększy współczynnik konwersji.

Możliwość zaangażowania użytkowników rozpoczyna się zaraz po wejściu na Twoją stronę i wygasa w ciągu kilku sekund. Masz zaledwie kilka sekund, aby zaangażować użytkowników poprzez opisowe nagłówki i obrazy.


Akapit tekstu i stockowe zdjęcia odpychają użytkowników

To, co powoduje, że użytkownicy opuszczają strony główne, to tekst akapitowy i obrazy stockowe. Użytkownicy mają nie tylko krótki czas uwagi, ale mają niewielką cierpliwość. Jeśli nie będą mogli skanować strony głównej i zobaczyć wartości, nie będą wkładać w nią więcej wysiłku.

Tekst akapitowy nie jest skanowalny i wymaga uważnej uwagi użytkownika. Nie należą one do strony głównej, ale raczej do stron, na które użytkownicy klikają ze strony głównej. Wciągająca strona główna będzie miała bardziej opisowe nagłówki niż tekst akapitowy.

Badania pokazują, że użytkownicy ignorują wizerunki. Gdy użytkownicy zobaczą fałszywe, ogólne zdjęcia, mogą stracić zaufanie do Ciebie. Każda niepewność, którą mają, nie spowoduje, że zarejestrują się lub kupią. Obrazy stockowe również nie dają użytkownikom żadnych użytecznych informacji. Są często używane do ozdabiania witryny bez oferowania użytkownikom istotnych informacji. Użytkownicy oczekują prawdziwej treści opisującej oferowaną wartość. Daj im to, wykorzystując oryginalne zdjęcia swojej usługi lub produktu.

Chcesz, aby każdy użytkownik odwiedzający Twoją witrynę widział wartość, którą oferujesz. Może się tak zdarzyć tylko wtedy, gdy strona główna zawiera opisowe nagłówki i obrazy. Użytkownicy skanują najpierw wartość, zanim poświęcą czas i energię na czytanie. Rejestracja i sprzedaż to proces krok po kroku. Aby przekonwertować użytkownika najpierw musisz go zaangażować.