Czy uwierzysz, że kobieta została zwolniona z pracy za używanie samych wielkich liter w e-mailu?
W tekście w wielkich literach jest coś, co odpycha ludzi.
Używanie ich w kontekście społecznym oznacza, że krzyczysz.
Ale używanie go w witrynie oznacza złą czytelność dla użytkowników.
Wiele stron internetowych używa tekstu składającego się tylko z wielkich liter, aby podkreślić ich przesłanie.
Jednak to, co robią, to przekreślenie ich przesłania, ponieważ tekst pisany z wielkich liter zmniejsza kontrast kształtu każdego słowa.
Kształt dowolnego słowa we wszystkich wersjach dla dowolnego typu czcionki, bezszeryfowej lub szeryfowej, jest prostokątem.
Oznacza to, że tekst na wszystkich literach pokazuje równoległą krawędź u góry oraz u dołu wyrazu, nadając mu kontrast w małym rozmiarze.
Im więcej krawędzi ma twój tekst, tym większy jest kontrast kształtu.
Wysoki kontrast ułatwia użytkownikom rozpoznawanie słów.
Jeśli chcesz, aby tekst był łatwiejszy do odczytania, zastanów się nad używaniem wielkich liter w tytule zamiast na wszystkich napisach w witrynie.
Kiedy można używać samych wielkich liter?
Wszystkie ograniczenia są dobre w kontekstach, które nie wymagają dużego czytania, takich jak logo, nagłówki, akronimy i skróty.
Ale kiedy twoja wiadomość wymaga czytania, nie zmuszaj użytkowników do czytania słów o złym kontraście.
Caps lock jest przyciskiem, którego projektanci powinni rzadko używać.
W e-mailach używanie wielkich liter jest oznaką złych manier.
W projektowaniu używanie wielkich liter jest oznaką złej czytelności.
Wiedz, kiedy i kiedy nie używać wielkich liter, a będziesz miał większą szansę na utrzymanie użytkowników i pracę.