Adres e-mail jest jednym z najczęściej poprawianych pól formularza. Łatwo jest się pomylić, ponieważ dane wejściowe zawierają długi ciąg różnych znaków. Może to prowadzić do podania przez użytkowników nieprawidłowego adresu e-mail.

Problem potwierdzenia e-maila

Projektanci są przekonani, że mogą temu zapobiec, dodając pole potwierdzenia e-mailem. Może to uniemożliwić niektóre nieprawidłowe przesłania, ale nie wszystkie i dodatkowym kosztem.

Wielu użytkowników zazwyczaj kopiuje i wkleja swoje dane z pola e-mail do pola potwierdzenia. To zignoruje cel pola potwierdzenia, ponieważ użytkownicy mogą wkleić nieprawidłowy adres e-mail. Pole potwierdzenia nie robi nic, aby zapobiec błędnemu wpisaniu adresu e-mail.

Jedno z badań ujawniło, że "60% badanych osób konsekwentnie kopiuje / wkleja swoje e-maile, gdy przepisali je w polu potwierdzenia". Użytkownicy często kopiują i wklejają swoje adresy e-mail, ponieważ ponowne wpisywanie jest zbyt dużym wysiłkiem. Użytkownicy również nie wierzyli, że błędnie wpisywali swój adres e-mail, ale byli zaskoczeni, kiedy to zrobili.

Pole potwierdzenia adresu e-mail nie rozwiązuje problemu nieprawidłowego przesyłania. Nie tylko to, ale zmusza użytkowników do wykonywania większej ilości pracy niż wolą. Użytkownicy mogą popełniać błędy pisarskie w obu polach. Spowoduje to, że spędzają więcej czasu na poprawianiu swoich danych wejściowych, co może ich frustruować.


Przeprojektowanie pola adresu e-mail

Jeśli chcesz poprawić prawidłowe przesyłanie e-maili, musisz przeprojektować pole e-mail. Musisz zmienić miejsce, rozmiar i etykietę pola e-mail.


Umieść pole e-mail pierwsze

Wypełnianie formularzy jest żmudnym zadaniem. Użytkownicy mają tendencję do spieszenia się z nimi, ponieważ chcą przejść do następnego zadania. Ale gdy użytkownicy się spieszą, częściej popełniają literówki.

Umieszczanie pierwszego pola e-mail jako pierwsze może temu zapobiec. To dlatego, że jest to początek formularza i użytkownicy nie odczuwają potrzeby pośpiechu. Umieszczenie pola e-mail w środku lub na końcu formularza nie jest idealne, ponieważ wtedy użytkownicy zmęczyli się pisaniem i najchętniej kończą.


Zwiększ rozmiar pola

Pole e-mail jest najczęściej błędnym polem w formularzach rejestracyjnych. Ważne jest, aby zwiększyć rozmiar pola e-mail, aby ułatwić użytkownikom zauważenie błędów pisowni.

Wiele formularzy używa zbyt małego rozmiaru czcionki do wprowadzania danych w polu adresu e-mail. Jeśli użytkownicy popełnią błąd podczas pisania, trudniej to zauważyć. Gdy rozmiar czcionki pola wejściowego jest większy, użytkownicy mogą łatwiej identyfikować określone znaki. Pomoże to zauważyć na pierwszy rzut oka błędy maszynowe podczas sprawdzania ich danych wejściowych.

Możesz zwiększyć pole e-mailowe w porównaniu do innych, ale może to spowodować, że twoje pola będą niespójne. Zamiast tego powinieneś rozwinąć pole e-mail, gdy użytkownik wybierze je. Rozmiar czcionki na wejściu również powinien wydawać się większy. Gdy użytkownik odznaczy pole e-mail, powinno powrócić do normalnego rozmiaru.


Podkreśl ważność w etykiecie pola

Większość projektantów etykietuje swoje pole e-mailowe "E-mail". Chociaż jest to krótkie i proste, nie podkreśla wagi dokładności danych wejściowych. Jeśli chcesz, aby użytkownicy dokładnie sprawdzali swoje dane wejściowe, etykieta pola powinna to podkreślać.

Etykieta pola, np. "E-mail (upewnij się, że jest prawidłowa)" przypomina użytkownikom, aby sprawdzili dane wejściowe po ich wpisaniu. Jest to ważne, aby podkreślić, ponieważ większość użytkowników nie wierzy, że błędnie wprowadzają swoje adresy e-mail, więc nie przejmują się sprawdzaniem ich danych wejściowych.


Wszystko czego potrzebujesz to jasność

Nie wszystkie dane formularzy mają ten sam poziom złożoności. Pole e-mailowe zasługuje na specjalne traktowanie, ponieważ jego wprowadzanie jest bardziej złożone niż w innych polach. Zawiera znaki alfanumeryczne i symbole, które ułatwiają błędne wpisywanie.

Czas przyjąć nowe podejście do projektowania pola e-mail. Rozwiązaniem nie jest koleje pole do wypełnienia, ale danie jasności istniejącemu. Wymagane jest odpowiednie rozmieszczenie, większy rozmiar wejściowy i konkretna etykieta. Wprowadź te zmiany i zabij pole potwierdzenia e-maila raz na zawsze.