Pierwsze wrażenie może sprawić, że użytkownicy będą przeglądać i czytać Twoją witrynę, lub odejdą z rozczarowaniem. Oto kilka złych praktyk, których należy unikać i najlepsze praktyki, które należy stosować, aby Twoja witryna nie rozczarowała użytkowników.
1. Nie witaj użytkowników "powitaniem"
Wiele witryn czuje się skłonna do powitania użytkowników dosłownie "Witamy", gdy odwiedzają ich stronę internetową.
To niewiele mówi użytkownikom, czego mogą oczekiwać od Twojej witryny.
Chociaż może to dobrze działać w warunkach bezpośrednich, rzadko jest pożądane w Internecie.
To, czego naprawdę potrzebują użytkownicy, to widoczny nagłówek lub slogan, który wyjaśnia, co oferuje witryna, która ma dla nich wartość.
Jeśli to, co oferujesz, jest użyteczne i wyjątkowe, nie powinieneś mieć problemu z utrzymaniem użytkowników w swojej witrynie.
2. Nie zapełniaj swojej strony zdjęciami stockowymi
Innym sposobem na złe pierwsze wrażenie jest zapełnienie strony domowej obrazami stockowymi.
Jeśli myślisz, że używanie obrazów stockowych sprawia, że Twoja witryna wygląda bardziej profesjonalnie, pomyśl jeszcze raz.
Większość obrazów stockowych jest łatwa do wykrycia, ponieważ często wyglądają jak fałszywe, ozdobne i zdalnie związane z treścią witryny.
To nie jest wrażenie, które chcesz dać użytkownikom, gdy po raz pierwszy odwiedzają Twoją witrynę.
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyglądała profesjonalnie i autentycznie używaj obrazów własnych.
Gdy wyświetlane obrazy wyglądają bardziej zbliżone do rzeczywistych, sprawia to, że witryna wygląda i jest bardziej autentyczna, co zwiększa wiarygodność witryny.
3. Nie rozbijaj użytkowników za pomocą wtyczek Flash
Jeśli nie jeszcze się nie zorientowałeś - wtyczki Flash należą już do przeszłości.
Powodem jest to, że robią niewiele, aby informować użytkowników, ładują się niesamowicie wolno i blokują dostęp użytkowników do prawdziwych informacji.
Prawdopodobnie najgorszym doświadczeniem, jakie możesz dać użytkownikom, jest zmusić ich do czekania, aż pasek postępu osiągnie 100%,
dzięki czemu będą mogli usiąść i obejrzeć fantazyjne, pozbawione znaczenia wstępy.
Jeśli chcesz wykorzystać swoje umiejętności projektowe, zapomnij o Flashu.
Wykorzystaj swoje umiejętności, aby zaprojektować ikony lub grafiki, których możesz użyć do marki swojej witryny.
Wykorzystaj swoje umiejętności programistyczne, aby przyspieszyć działanie Twojej witryny, aby użytkownicy nie musieli czekać na przeglądanie Twoich treści.
4. Nie używaj słów kluczowych do oznaczania tytułów stron
W Internecie krąży choroba i nazywa się to syndromem SEO.
Niektórzy projektanci odczuwają potrzebę nadania każdemu tytułowi strony słów kluczowych dla lepszego pozycjonowania.
Czasami robią to nawet u dołu strony w pobliżu stopki.
Kiedy to robisz, sprawiasz, że twoja strona wygląda niechlujnie, niespójnie i nieprofesjonalnie.
Jest lepszy sposób na zoptymalizowanie witryny pod kątem wyszukiwarek.
Umieść te słowa kluczowe w nagłówkach, podpozycjach i tekstach akapitów, aby wyszukiwarki mogły je odbierać w naturalny sposób.
Ma to sens nie tylko dla wyszukiwarek, ale również dla użytkowników.
Będziesz także unikać kar za nierównomierną dystrybucję słów kluczowych.
5. Nie umieszczaj w tytule strony ".pl" czy "strona główna"
Oprócz słów kluczowych wypychających tytuły stron, niektórzy projektanci odczuwają potrzebę umieszczenia w tytule strony ".com", "strona główna" lub skrótu ich firmy.
Nie ma takiej potrzeby. Rozszerzenie Twojej domeny wyświetla się na pasku adresu, gdzie użytkownicy mogą z łatwością je zobaczyć.
Będą wiedzieć, czy są na stronie głównej witryny, patrząc na adres URL lub samą stronę.
I niewielu użytkowników dowie się, co oznacza skrót Twojej firmy, a jeszcze mniej to obchodzi.
Zaoszczędź cenne miejsce w tytułach stron na nazwę swojej witryny i hasło.
Krótkie slogany, zapadające w pamięć zdania, które podsumowują ton i przesłanie Twojej marki.
Strona z dobrym tytułem strony głównej to ESPN:
ESPN: światowy lider w sporcie
Jeśli spojrzysz na ich tytuł strony, zaczyna się od nazwy strony (bez żadnych dodatkowych słów), po której następuje wyjątkowy i niezapomniany slogan.
Znacznik ESPN zawiera również słowo kluczowe "Sport" i jest krótki i możliwy do skanu.
W porównaniu z tytułem strony wypełnionym słowami kluczowymi, działa to znakomicie dla użytkowników.
6. Nie używaj tekstu akapitowego do wyjaśniania wszystkiego
Tekst akapitu będzie działać dla każdej innej strony, z wyjątkiem strony głównej.
Kiedy użytkownicy trafiają na twoją stronę główną, nie chcą czytać dużych bloków tekstu akapitu, aby wiedzieć, co oferuje twoja strona.
To za dużo pracy, a użytkownicy nie mają na to czasu ani cierpliwości.
Musisz sprawić, by strona główna mogła być skanowana, by wzbudzić zainteresowanie użytkowników.
Najłatwiej to zrobić, używając atrakcyjnych nagłówków z tekstem zwiastuna.
Tekst zwiastuna to krótkie fragmenty tekstu, które drażnią użytkowników, którzy chcą dowiedzieć się więcej.
Gdy użytkownicy klikną "dowiedz się więcej", aby dowiedzieć się więcej, tekst akapitowy wykona swoją pracę.
7. Nie rób swojej strony głównej jak każdej innej strony
Strona główna to specjalna strona.
Nie powinna wyglądać jak każda inna strona w Twojej witrynie.
Jej układ powinien wyglądać na tyle różowo, aby użytkownicy lądujący na niej zauważyli, że znajdują się na stronie głównej.
Charakterystyczną cechą stron głównych są punkty centralne.
Każda strona główna potrzebuje silnego punktu centralnego.
To właśnie tam użytkownicy skierują najpierw oczy, gdy wylądują na stronie.
Jest to centrum uwagi, które zazwyczaj zawiera nowe lub polecane treści.
Istnieje wiele sposobów, dzięki którym punkt centralny może dominować na stronie.
Używanie dużych rozmiarów, kontrastowych kolorów i pozycjonowanie w centrum to kilka skutecznych sposobów na stworzenie punktu centralnego,
który wyróżnia Twoją stronę domową.
Wnioski
Podczas projektowania strony głównej należy unikać tych złych praktyk. Celem strony głównej jest wzbudzenie zainteresowania użytkownika, a nie przeciążenie go niepotrzebnymi informacjami. Prostota i przejrzystość to twoi przyjaciele, którzy to robią. Okno możliwości przyciągnięcia uwagi użytkownika po pierwszym wejściu do witryny jest niewielkie. Ale kiedy zrobisz dobre pierwsze wrażenie, ich uwaga zacznie rosnąć. Wcześniej czy później okaże się, że patrzą na coś więcej niż tylko stronę główną.