Wiele witryn korzysta z modalnych (wyskakujące okienko) formularzy, ponieważ gwarantują wysoki współczynnik konwersji. Każdy użytkownik odwiedzający ich stronę musi wejść w interakcję z modalem, zanim będzie mógł wejść dalej. Im więcej osób będzie z nim oddziaływać, tym więcej e-maili będzie zbierać.
Duża liczba subskrybentów e-maili przyciąga większość witryn. To usprawiedliwia ich użycie modalnego biuletynu bez namysłu. Ale są oszukani przez tę wielką iluzję, ponieważ nie wszystkie e-maile, które otrzymują, mają taką samą wartość.
Złudzenie konwersji
Wszyscy są podekscytowani dużą liczbą subskrybentów newslettera.
Nie potrafią jednak sprawdzić, czy ci subskrybenci są prawdziwi czy sfałszowani.
Prawdopodobnie będziesz mieć wiele fałszywych e-maili, jeśli wymusisz modal na swoich użytkownikach.
Wynika to z faktu, że niektórzy użytkownicy mogą uważać, że do wejścia na stronę wymagany jest adres e-mail.
Niektórzy użytkownicy nie chcą szukać przycisku zamykania, zamiast tego więc wpiszą fałszywy adres e-mail.
Tak czy inaczej, będziesz miał część użytkowników, którzy wprowadzą fałszywy e-mail, aby odrzucić modal.
Ci użytkownicy nigdy nie otrzymają newslettera.
Dlatego nie można ufać dokładności liczby subskrybentów.
Nie możesz tego użyć do sprawdzenia formularza.
Utrata zaangażowania użytkownika
Możesz pomyśleć, że kilka fałszywych e-maili nie jest tak złe.
Ale formularze modalne również wpływają na zaangażowanie użytkowników.
Jedna witryna doświadczyła wyższy współczynnik odrzuceń i krótszy czas odwiedzin oraz odwiedzane strony.
Podczas gdy współczynnik konwersji wzrósł do 40%, współczynnik odrzuceń wzrósł o 9%,
średni czas odwiedzin spadł o 10%, a liczba odwiedzin na wizytę spadła o 9%.
Modalny newsletter spowodował ogromny spadek zaangażowania użytkowników, który wpłynął na całą ich witrynę.
Zaangażowanie jest ważniejsze niż liczba subskrybentów, ponieważ decyduje o tym,
jak długo użytkownicy pozostają na Twojej stronie i czy chcą wracać.
Kiedy tracisz użytkowników w swoim modalu, zmniejszasz ich gotowość do korzystania z witryny.
Mogliby cieszyć się Twoimi materiałami lub kupić produkt, gdyby spędzili więcej czasu w Twojej witrynie.
Ale wszystko to ginie, gdy użytkownicy opuszczają twoją stronę na widok twojego modalu.
Niektórzy użytkownicy mają taką niechęć do modalów, że wyślą ci skargi i hejt.
Spowalnia czas wykonania zadania
Większość użytkowników ma zadanie, gdy odwiedzają witrynę.
Modalny formularz może przerwać i odciągnąć ich od zadania.
Muszą przetworzyć modal, poszukać przycisku zamykania i kliknąć go, zanim będą mogli wznowić swoje zadanie.
To dodaje niepotrzebne sekundy do czasu zakończenia zadania.
Modalne formularze biuletynu są tak destrukcyjne, że Google zdecydowało się ukarać witryny, które z nich korzystają.
Zrobili to, ponieważ niechciane okna modalne blokują zadanie użytkownika.
Użytkownicy nie odwiedzają witryn, aby zapisać się do newslettera, są tam, aby uzyskać dostęp do treści.
Twój biuletyn nie powinien nigdy blokować treści.
Koncentracja na jakościowych subskrybentach, a nie na ilości
Większość witryn popełnia błąd skupiając się na dużej liczbie subskrybentów.
Wysoka liczba subskrybentów jest iluzją, jeśli nie masz wysokiego poziom otwarć i kliknięć wiadomości e-mail.
Zamiast koncentrować się na liczbie subskrybentów, należy skupić się na jakości subskrybentów.
Subskrybenci o wysokiej jakości to użytkownicy, którzy otwierają Twój biuletyn i klikają łącza, aby wyświetlić Twoje treści.
Są to użytkownicy, którzy nie dali ci fałszywego e-mail, ponieważ czuli się do tego zmuszeni przez twój modal.
Jeśli chcesz subskrybentów o wysokiej jakości, musisz promować swój biuletyn w bardziej naturalny sposób.
Okna modalne są wymuszeniem na podaniu adresu e-mail przez użytkowników.
Lepsze sposoby promowania newsletterów e-mail
Aby zainteresować użytkowników biuletynem, musi on zostać wyświetlony w odpowiednim czasie w jego zadaniu. Jeśli twój modal jest wyświetlany zbyt wcześnie, może utrudnić ich zadanie i zrazić ich.
Wbudowany formularz newslettera
Umieszczenie formularza biuletynu na konkretnych stronach przepływu zadań użytkownika jest skutecznym podejściem. Załóżmy, że użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę, aby robić zakupy, a Twój biuletyn oferuje oferty i kupony. Formularz biuletynu na stronie zakupu może zapewnić wysokiej jakości subskrybentów, ponieważ przychodzi w czasie, który jest odpowiedni do ich zadań związanych z zakupami.
Okno na dole po prawej stronie
Jeśli nie chcesz umieszczać formularza biuletynu na stronie, zastanów się nad niewyskakującymi oknami.
Niewyskakujące okna są znacznie mniej uciążliwe niż okna modalne i powinny pojawiać się w prawym dolnym rogu strony w odpowiednim czasie w zadaniu użytkownika.
Na przykład po przewinięciu użytkownika na dół artykułu można wyświetlić okno bez modalu, aby zaoferować im aktualizacje artykułu.
Użytkownicy mają motywację do subskrybowania teraz, ponieważ właśnie skończyli czytać artykuł.
Niektóre witryny mogą wyświetlać statyczne okna, które pozostają w witrynie, dopóki użytkownik ich nie odrzuci.
Chociaż to podejście jest nieco mniej inwazyjne niż okno modalne, często będzie ignorowane przez użytkowników, ponieważ wygląda jak reklama.
Nie popadnij w iluzję konwersji
Wysoki współczynnik konwersji to marzenie witryny, ale nie kosztem utraty zadań, utraty zaangażowania i luzu użytkowników.
Łatwo przeoczyć wady modalnych formularzy, jeśli wszystko, na czym się skupisz, to współczynnik konwersji.
Jeśli użytkownicy odwiedzili witryny, których jedynym zadaniem jest subskrybowanie biuletynów, okno modalne byłoby idealne, ale tak nie jest.
Użytkownicy odwiedzają witryny, aby uzyskać dostęp do treści i cieszyć się wrażeniami.
Wymuszenie na nich modalnego okna, gdy ich zadaniem jest uciążliwość, może kosztować cię znacznie więcej.