Niższy współczynnik klikalności
"Ghost button" są popularne wśród projektantów, ponieważ emanują nowoczesnym, minimalistycznym wyglądem i stylem.
Nie jest głośny, dominujący i nie woła użytkownika. Ale to jest właśnie problem, kiedy używasz ich jako wezwania do działania (call to action, cta).
Przycisk wezwania do działania wymaga silnej wizualnej wskazówki, która przyciąga uwagę użytkownika i wzywa go do kliknięcia.
W minimalnym wyglądzie "ghost button" brakuje silnej wizualnej wskazówki, która powoduje niższy współczynnik klikalności.
Niski współczynnik klikalności oznacza, że większość użytkowników nie widzi "ghost button", co powoduje, że są mniej zainteresowani witryną.
Kilka różnych badań wykazało, że użytkownicy rozpoznają standardowe przyciski o wiele szybciej i łatwiej niż "ghost button".
Zostało to zbadane w teście A / B, teście kliknięcia i teście uwagi wzrokowej.
Różnica w szybkości klikania między przyciskiem bryłowym a widmowym jest znacząca.
Pewna firma przeprowadziła badanie i znalazła wzrost współczynnika klikalności swojego biuletynu e-mail, przełączając się na standardowe przyciski.
W przypadku każdego otwieranego e-maila standardowy przycisk przewyższył "ghost button" o 7%.
To głupie, że projektanci poświęcają swój współczynnik klikalności, by podążać za stylowym trendem.
Użytkownicy zyskają więcej użyteczności z witryny z wyraźnymi wskazówkami wizualnymi niż bez.
Projektanci zyskają większe zaangażowanie użytkowników, co może prowadzić do konwersji.
Kiedy używać "ghost button"?
"Ghost button" są tylko problemem, gdy są używane w niewłaściwych kontekstach.
Używane w odpowiednim kontekście, mogą wyjaśnić priorytet działania i zwiększyć wydajność zadania.
Kiedy użytkownicy widzą dwa przyciski razem, muszą zastanowić się, który przycisk kliknąć.
Będą czytać etykiety tekstowe, aby zdecydować, ale umieszczenie wizualnych wskazówek na przyciskach może pomóc im w podjęciu decyzji szybciej.
Standardowy przycisk głównej akcji i "ghost button" dla działań dodatkowych przyspieszają proces decyzyjny użytkownika.
Jeśli skanujesz stronę, możesz łatwo przegapić przycisk.
Standardowy przycisk nosi tyle wizualnej wagi, że trudno go przegapić.
Uwaga użytkownika jest przyciągana do głównej akcji, mimo że jest otoczona tekstem i innym przyciskiem.
Wtórne działanie jest nadal widoczne przez jego bliskość, ale nie odwraca uwagi od głównej akcji.
Nie trać swoich wizualnych wskazówek
Projektanci nadużywają "ghost button", nie zdając sobie sprawy z konsekwencji, jakie ma to dla ich użytkowników.
Zakładają, że obrys wokół "ghost button" jest wystarczająco silnym sygnałem dla wezwania do działania.
Zakładają, że jest w porządku używać "ghost button" w swoim stylu, ponieważ inne witryny robią to samo.
Ale badania pokazują, że nie jest to właściwe podejście do ich stosowania.
Wizualne wskaźniki znikają z przycisków, a użytkownicy tego nie doceniają.
Projektanci mogą polubić minimalistyczny styl "ghost button", ale funkcja przycisku służy do działania, a nie do estetyki.
Kontekst, w którym używasz "ghost button", ma znaczenie. Użyj go w niewłaściwym kontekście, a wizualny sygnał zniknie jak duch.