Responsive web design (RWD) to podejście do projektowania stron internetowych, które sprawia, że strony internetowe dobrze się wyświetlają na różnych urządzeniach i rozmiarach okien lub ekranów.

W 2016 roku ruch mobilny przegonił ruch z komputerów stacjonarnych. Pomimo tych opublikowanych statystyk, wielu nadal nie zareagowało dobrze na podstawowe i oczywiste projektowanie stron responsywnych.

Według niektórych badań liczba stron, którym nie udało się dostosować do RWD, wynosi aż 60%. To powinno być powodem do niepokoju dla firm.

Google jest zbudowany dla użytkowników - dla osób, które szukają w internecie. W świecie, w którym użytkownicy uzyskują dostęp do internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, Google działa odpowiednio. Jest więc oczywiste, że będą faworyzować te witryny, które spełniają potrzeby użytkowników Google.

W skrócie, Google faworyzuje strony internetowe, które są zoptymalizowane dla osób korzystających z urządzeń mobilnych i smartfonów. Te witryny to zazwyczaj te, które korzystają z RWD.

Jeśli nie czerpiesz jeszcze zysków z SEO za przejście na mobilny, responsywny projekt, oto powody, dla których powinieneś teraz wykonać swój ruch.


Lepsza użyteczność witryny

Jeśli użytkownicy nie mogą łatwo poruszać się po swojej stronie, jest mało prawdopodobne, że na niej zostaną.

Google rozpoznaje "czas na stronie" jako podstawowy wskaźnik wartości witryny dla danego zapytania. Responsywne projektowanie stron internetowych znacznie ułatwia odwiedzającym czytanie i nawigację. Rezultatem jest poprawa komfortu użytkowania i zwykle dłuższy czas spędzony w witrynie.

Dobre wyniki w zakresie użyteczności prowadzą do ponownych odwiedzin użytkowników i zwiększenia liczby konwersji. Jak wspomniałem powyżej, Google prowadzi działalność w zakresie dostarczania komfortu użytkownikom.

Mobilny, responsywny projekt strony ma fundamentalne znaczenie dla zadowolenia użytkowników, a Google będzie nagradzać witryny, które dostarczają użytkownikom takie doświadczenie.

Doświadczenie klienta i użyteczność witryny nie mogą być nadmiernie podkreślane. Firmy i agencje marketingu cyfrowego muszą zachować czujność, jeśli chodzi o konwersję i wrażenia klientów.

Pozytywne recenzje, ruch i wzrost markowych wyszukiwań - wszystko to może wpłynąć na ranking - wynikają z doświadczenia klienta. Pod tymi czynnikami znajdują się elementy projektu strony internetowej.

Podróż klienta i doświadczenie klienta są tym, co sprawia, że ​​biznes online odnosi sukces, a mobilny, responsywny projekt jest podstawą, na której opiera się doświadczenie.

Równie ważny jest fakt, że zwiększenie użyteczności witryny dzięki responsywnemu projektowi nie tylko zaspokaja potrzeby użytkowników, ale jest zazwyczaj nagradzane przez Google lepszą pozycją w wyszukiwarkach.


Szybsza prędkość strony

Czas ładowania strony jest ustalonym i znanym współczynnikiem rankingu.

Każda strona powinna być zoptymalizowana tak, aby wczytała się tak szybko, jak to możliwe, aby pomóc w uzyskaniu dobrych wyników w wynikach wyszukiwania.

Konsekwentna wiadomość od Google od lat mówi, że szybko ładujące się strony są uprzywilejowane w wynikach wyszukiwania.

To tylko jeden z wielu powodów, dla których Google zaleca korzystanie z RWD.

Strony internetowe, które reagują na telefony komórkowe, zazwyczaj ładują się szybciej (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych), co daje bardziej pozytywne wrażenia użytkownika, a także prawdopodobnie poprawia pozycję w rankingu.


Zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Współczynnik odrzuceń odnosi się do czasu spędzonego w witrynie. Jak szybko użytkownicy cofają się lub opuszczają witrynę? Google zwraca uwagę na zachowanie użytkowników, jeśli chodzi o punkty wejścia i wyjścia dla strony internetowej.

Google może interpretować krótki czas oczekiwania (wyjście z witryny prawie tak szybko, jak się weszło) jako sygnał, że treść znaleziona przez wyszukiwarkę w Twojej witrynie nie była odpowiednia do potrzeb użytkowników.

Konsekwencją dla witryny będzie ujemna korekta w rankingu w wynikach wyszukiwania Google dla tego zapytania.

Ale nie tylko treść jest interesująca dla użytkowników. W rzeczywistości można argumentować, że przy wielu okazjach, projekt przewyższa zawartość. Treść może być wspaniała, ale jeśli projekt strony uniemożliwia łatwe zrozumienie, użytkownicy szybko opuszczą witrynę.

Mobilny, responsywny projekt pozwala nie tylko wyświetlać odpowiednie treści, ale także wyświetlać je w sposób przyjazny dla urządzeń mobilnych. Zapewnia czyste, wyraźne i nierozproszone środowisko dla użytkowników do przeglądania witryny.


Zwiększenie udostępniania w social mediach

Responsywne projektowanie stron internetowych ułatwia udostępnianie treści przez użytkowników należących do najbardziej dominującej grupy demograficznej online - użytkowników mobilnych.

Chociaż media społecznościowe mogą pomóc w SEO, akcje społecznościowe nie będą miały bezpośredniego wpływu na rankingi. Ale pomoże ci to zwiększyć liczbę odbiorców.

Większa publiczność może oznaczać większy ruch i zaangażowanie, a także większy popyt na Twoją markę - co zdecydowanie zwróci uwagę Google.

Strona, która nie jest zoptymalizowana pod kątem użytkowników telefonów komórkowych i smartfonów, będzie miała trudności z przekonaniem użytkowników do poruszania się po niewygodnych i źle zaprojektowanych przyciskach udostępniania społecznościowego, które są przeznaczone wyłącznie do użytku stacjonarnego.


Myślenie naprzód: wstępne planowanie z myślą o użytkownikach mobilnych

Wstępne planowanie elastycznego projektowania stron internetowych na telefon zazwyczaj skutkuje bardziej zwięzłym i przemyślanym projektem. Pomaga to firmom przemyśleć strategię SEO oraz określić wizję i cel witryny przed rozpoczęciem jej budowy.

Wstępne planowanie pomoże Ci również w opracowaniu słownictwa dla Twojej firmy, witryny lub usługi. To słownictwo stanie się ważne później, gdy podejmiesz badania słów kluczowych i strategię dotyczącą zawartości mobilnej.

Wszystko to pomoże Ci w działaniach SEO, zapewniając znacznie bardziej przejrzystą strategię.

To, do kogo próbujesz dotrzeć i co próbujesz z nim osiągnąć, będzie podstawą twoich działań związanych z projektowaniem stron internetowych i skutkować skuteczniejszą strategią SEO dla Twojej witryny.


Strony z gotowym RWD

Jeśli chcesz stworzyć stronę, która jest responsywna możesz skorzystać z naszego kreatora stron. Wszystkie szablony w nim dostępne są przygotowane zarówno pod urządzenia mobilne jak i stacjonarne. Co ważne nasz kreator stron internetowych możesz wypróbować za darmo!