Wyobraź sobie użytkownika, który składa zamówienie w witrynie e-commerce. Dostają się na stronę kasy i dwa razy klikają przycisk "zamówienie". Teraz tylko dwa razy zapłacili rachunki za to samo zamówienie. Kontaktują się ze sprzedawcą, aby to poprawić, ale nie są szczęśliwi.

Sprzedawca nie jest zadowolony, ponieważ musi znaleźć duplikat transakcji, zwrócić kredyt użytkownikowi i zapłacić dodatkową opłatę manipulacyjną. Ta sytuacja jest zbyt powszechna w świecie płatności internetowych. Możesz uniknąć tego bałaganu, używając przycisku postępu dla przycisku "zamówienie".

Przyciski postępu

Witryny internetowe nie mogą zmienić zwyczajów klikania użytkowników. Ale mogą zmienić to, co dzieje się, gdy użytkownicy dwukrotnie klikną przycisk "zamówienie". Przyciski postępu zapobiegają powtarzaniu zamówień poprzez wyłączenie przycisku po pierwszym kliknięciu. Następnie wyświetla pasek postępu nad przyciskiem, aby poinformować użytkowników, że ich zamówienie jest przetwarzane.

Użytkownicy uzyskują wyraźne i natychmiastowe informacje zwrotne, więc nie będą odczuwać potrzeby ponownego kliknięcia przycisku. Dwukrotne kliknięcie przycisku postępu nie powiela zamówienia zakupu użytkownika.


Dlaczego użytkownicy dwukrotnie klikają przyciski "Zamów"

Istnieje wiele powodów, dla których użytkownicy dwukrotnie klikną przyciski "zamawiania". Niektóre strony internetowe ładują się powoli po pierwszym kliknięciu. Może to spowodować, że użytkownicy będą zastanawiać się, czy ich kliknięcie zostało zarejestrowane. W końcu klikną przycisk, żeby się upewnić. Do tego czasu już przesłali formularz więcej niż raz.

Badania pokazują, że wielu starszych użytkowników (w wieku 50+) ma zwyczaj podwójnego klikania przycisków. Prowadzi to do duplikowania akcji "dodaj do koszyka". Użytkownicy muszą następnie przejść przez problem usuwania dodatkowych przedmiotów z koszyka na stronie kasy. Jeśli użytkownicy nie otrzymają powiadomienia o zduplikowanym zamówieniu, mogą zakończyć proces bez wiedzy o tym.


Duplikaty zgłoszeń mogą się zdarzyć na dowolnym formularzu

Zduplikowane przesyłanie formularzy odbywa się nie tylko w witrynach e-commerce. Mogą się zdarzyć, gdy użytkownicy płacą rachunki online, wysyłają wiadomości, przesyłają zdjęcia i gdziekolwiek jest przycisk formularza, który nie jest odporny na podwójne kliknięcie.

Nikt nie chce otrzymać podwójnej opłaty za zamówienie, przepłacić rachunków lub spamować innych. Od Ciebie zależy, czy uda Ci się powstrzymać zduplikowane formularze w Twojej witrynie. Zaoszczędź użytkownikom kłopotów i frustracji i umieść na nim przycisk postępu.